Masochismul psihic sau cum construim propria suferință

Masochismul psihic sau cum construim propria suferință



04.07.2015

Despre cum să (nu) reușești echilibrul între dezvoltarea profesională și relațiile de familie. E seara liberă a soțului ei: au convenit împreună ca el să meargă la o întâlnire informală cu colegii, iar de fiica lor, care se întâmplă să aibă o viroză, să se ocupe ea. Recomandare pentru toate cuplurile: conveniți ca fiecare să…

Spirala conflictului și vinovăției



02.03.2015

De fiecare dată când ceva nu merge așa cum ți-ai dori, mintea ta caută vinovați. De cele mai multe ori, greșeala fundamentală de atribuire, cum o numesc experții, și nevoia umană fundamentală de imagine pozitivă (de sine și publică) te determină să arăți cu degetul către altul: el/ea e vinovat(ă). Însă subconștientul îți șoptește întotdeauna…

Emoții la prezentările în public?



11.29.2013

Vezi ce poți învăța din experiența acestei tinere, care, doar cu o lună în urmă, îmi scria: ”Sunt o fire hiperemotiva, ingrozita de vorbitul in public, interiorizata, insa ambitioasa si bolnava de constiinciozitate.  Lucrand cu dvs. imi doresc – pe termen scurt – sa rezolv cea mai importanta problema a acestei perioade (…): sa invat…

Ce este coachingul ? Modelul transdisciplinar DACI



03.08.2013

Publicat parțial și pe site-ul Femei în Afaceri. “Oamenii nu au nevoie de coaching pentru ca ar face ceva gresit. De fapt, de obicei lucrurile stau exact invers. In experienta mea, coachingul atrage oamenii cei mai inteligenti, cei mai orientati catre viitor, cei mai de succes pe care i-am intalnit. Oameni care realizeaza ca viaţa…

Coaching-style 24: ”Ești de acord că…?” în comunicare, învățare, dezvoltare personală și schimbare



02.24.2013

De data aceasta, vă dau un leac sigur pentru boala de a-i judeca – grăbit și superficial – pe ceilalți. Și pentru blocajele în învățare și dezvoltare personală. Și pentru rezistența la schimbare. Și pentru ceartă și conflict… Coachingul, consilierea și educația se inspiră, toate, din metoda de gândire și comunicare (dialog, argumentare) folosită de…

12 recomandări pentru comunicare sănătoasă și productivă

12 recomandări pentru comunicare sănătoasă și productivă



10.02.2012

„Problema nu e cine va arunca primul piatra; ci cine va fi acela care va începe să construiască ceva cu ea”. (Sloan Wilson) Publicat în revista Cariere Cine te împiedică pe tine să începi de astăzi să comunici mai sănătos și mai productiv decât până acum? „E greu, trebuie timp şi efort”, vor opune rezistenţă…

Comunicare şi frici: poate vă recunoaşteţi în povestea acestui om de afaceri



09.25.2012

Publicată pe site-ul asociaţiei Femei în Afaceri. Daca aceasta istorie v-a pus pe ganduri, nu ezitati sa exersati: Care e, de fapt, problema dumneavoastra in „problema” care va framanta cel mai tare astazi? De ce va temeti, fara sa constientizati sau fara sa recunoasteti? Cum cautati „tratamentul” care sa elimine sau sa slabeasca temerile respective?

Comunicare şi putere: limite ale modelelor „de succes”



09.24.2012

Preluat în Cariere Numai cine ştie să pună sub semnul întrebării şi să testeze în propria experienţă tot ce învaţă din traininguri, seminarii, ateliere, coaching, articole, cărţi, cursuri etc., să observe limitele modelelor învăţate, iar apoi să creeze altele, mai adecvate la realităţile pe care le trăieşte, poate spera la vreo realizare solidă, sustenabilă pe…

Comunicaţi constructiv, ori doar „efectiv” şi „eficient”?



09.11.2012

Preluat în Cariere. „Problema nu e cine va arunca primul piatra; ci cine va fi acela care va începe să construiască ceva cu ea”, nota jurnalistul şi scriitorul Sloan Wilson. Pledez aici pentru comunicarea constructivă şi vin, ca în majoritatea articolelor mele, cu un studiu de caz (real), ilustrând, pe de o parte, limitele modurilor…

Scris, autocunoaştere şi dezvoltare personală



06.27.2012

”Nu am știut niciodată ce părere am despre ceva până când nu am citit sau am scris despre acel lucru”. (William Faulkner) Am auzit şi citit de multe ori „Nu ştiu despre ce / cum să scriu”. Răspunsul meu e: “Scrie despre ce vrei să înveţi, nu despre ce (crezi că) ştii deja. Şi scrie…