Comunicare empatică, activă și constructivă

Comunicarea constructivă, cu sine şi cu ceilalţi, înseamnă mai mult decât comunicarea eficace și eficientă. Este soluţia cea mai la îndemână, mai eficace, mai ieftină şi cu efecte pe termen lung pentru:

  • menținerea și creșterea calității relațiilor;
  • creșterea productivității;
  • etică în viața de fiecare zi;
  • protecţia sănătăţii (gestiunea emoțiilor negative / stresului).

I. La ce te ajută ?

Angajatorii au de câştigat dacă angajaţii lor comunică nu doar eficient, ci constructiv :

  • obiectivele pot fi atinse mai repede şi cu costuri mai mici (oamenii găsesc mai repede soluţiile adecvate pentru rezolvarea problemelor);
  • sunt plătite mai puţine concedii medicale (stresul cotidian se reduce);
  • stabilitatea şi motivaţia personalului sunt mai bune.

Fiecare persoană are de câştigat: o comunicare sănătoasă cu sine şi cu ceilalţi contribuie fundamental la reacţii personale mai echilibrate şi mai constructive în situaţii critice, la relaţii mai bune, la rezultate mai bune în muncă, la creşterea calităţii vieţii.

Cuplurile şi părinții au de câştigat : relaţiile de familie devin mai armonioase, iar sănătatea membrilor familiei e mai bine și mai ieftin protejată.

*

II. Cine poate beneficia de acest program ?

  • Manageri (individual)

Știu că nu ai timp pentru sesiuni față-în-față. Am obținut rezultate foarte bune lucrând prin telefon, Skype sau e-mail. Lucrezi la ora la care ai tu un pic de timp, iar fiecare conversație durează atâtea minute câte îți poți tu permite.

  • Echipe manageriale
  • Echipe de muncă: angajaţi + manager

*

III. Ce beneficii specifice obţii ?

Tu alegi unul sau mai multe dintre beneficiile concrete enunțate în continuare.

1. Ascultarea şi înţelegerea 

Îți dezvolţi abilităţile de a asculta şi a înţelege constructiv.

Dacă vrei să fii ascultat(ă) şi înţele(a)s(ă), trebuie să ştii să asculţi şi să înţelegi tu însuţi / însăți !

  • Exersezi ascultarea activă.
  • Exersezi empatia și ascultarea empatică.
  • Exersezi ascultarea constructivă.
  • Descoperi care sunt obişnuinţele tale de ascultare şi de interpretare / înţelegere care te împiedică să ajungi la rezultatele dorite.
  • Descoperi și exersezi alternative de ascultare şi de interpretare, care te ajută să îți atingi obiectivele, să construiești și să întreții relații mai bune și să îți protejezi mai bine sănătatea.
  • Exersezi capacitatea de autocontrol.
  • Înveți să te asculți și să te înțelegi pe tine însuți / însăți, constructiv și sănătos.
  • O metodă de autocunoaştere: autoobservarea reflexivă asistată
  • Un plan de acţiune.

*

2. Asertivitatea, autenticitatea și ”diplomația”

Îți dezvolti abilităţile de a spune deschis ce gândești și ce simți, într-un mod constructiv și sănătos.

  • Exersezi abilităţile de a comunica ce gândești și ce simți, deschis și totodată constructiv și sănătos.
  • Descoperi cât de constructiv, sau conflictual-destructiv, e modul tău de a comunica – sau de a ascunde – ce gândești și ce simți.
  • Descoperi cât de sănătoase şi constructive sunt aşteptările tale de la ceilalţi şi de la viaţă în general.
  • Înveți să vorbești cu tine însuți / însăți, constructiv și sănătos.
  • O metodă de autocunoaştere: autoobservarea reflexivă asistată
  • Un plan de acţiune.

*

3. Feedback şi feed-forward

Îți dezvolţi abilităţile de a oferi şi a primi feedback şi feed-forward constructive și sănătoase.

  • Exersezi abilităţile de a oferi feedback şi feed-forward constructive și sănătoase.
  • Exersezi abilităţile de a primi feedback şi feed-forward constructive și sănătoase.
  • Descoperi cât de benefic sau cât de păgubos pentru obiectivele tale, pentru sănătatea ta şi pentru relaţiile tale (cu partenerii, subalternii, şefii, colegii, soțul/soția, copiii, părinții) este stilul tău actual de a le spune – sau de a le ascunde – ce gândești despre performanţele sau comportamentele lor.
  • Afli ce consecinţe pot avea « etichetele » pe care le gândești şi le comunici – fie celorlalţi, fie ție însuți / însăți.
  • Înveți să-ți dai tu însuți / însăți, feedback şi feed-forward constructive și sănătoase.
  • O metodă de autocunoaştere: autoobservarea reflexivă asistată
  • Un plan de acţiune.
  • *

IV. Cum se desfăşoară programul ?

  • După Modelul DACI – AS VIP, modelul de lucru care este cel mai adecvat realităților românești, pentru că a fost creat în România, fiind totodată și cel mai complex, pentru că împletește resurse din coaching, consiliere, mentorat, training, educație și cercetare calitativă.
  • Practic, fiecare pas în parte şi programul în ansamblu este un exerciţiu continuu, astfel încât înveți făcând (learning by doing), nu doar din ce se spune explicit, ci şi din modul în care se spun şi se fac lucrurile în timpul programului.
  • Durata programului și detaliile de organizare a sesiunilor variază, în funcție de beneficiile pe care le dorește fiecare client.*

Cum procedăm practic

Contracte

Ce spun alții că au învățat din interacțiunea cu mine

Mărturii video

V. Resurse suplimentare la care ai acces gratuit chiar acum:

Comunicaţi constructiv, ori doar „efectiv” şi „eficient”?

Comunicare şi frici: poate vă recunoaşteţi în povestea acestui om de afaceri

Comunicare şi putere: limite ale modelelor „de succes”

12 recomandări pentru o comunicare constructivă

*******

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *