”La școală nu învăț să am idei” !!!
04.30.2014
Conversație reală între un copil care termină clasa întâi (!!!) și mama sa:
„- As vrea sa inventez ceva.
– Ce vrei sa inventezi?
– Inca nu m-am gandit ce sa aleg, dar vreau sa devin o legenda si toata lumea sa cumpere de la mine. Sa inventez ceva asa de important incat sa devin un erou! Dar cum fac asta? Mi-ar prinde bine niste zane! As putea sa inventez un creion care sa nu se termine niciodata. Asa nu s-ar mai taia copaci si oamenii ar trai mai mult pe Pamant. As fi chiar un erou!!!
– Ai rabdare si acumuleaza informatii de la scoala, de la afterschool, din viata ta de zi cu zi. Asa vei putea invata foarte multe lucruri si, la un moment dat, ideea iti va veni.
– Nu cred. La scoala nu invat sa am idei, trebuie sa fac singur.
– Da, dar profesorii te ajuta si te indruma sa culegi informatii cu care vei construi in viitor.
– Daca acum am invatat sa citesc si sa scriu, oare in ce clasa ma vor invata sa am idei?
-……… ”
Ce să-i răspunzi unui copil care te întreabă asta?
Ce reforme fantastice am putea face dacă am învăța să-i ascultăm atent pe copii și să găsim soluții practice pentru dorințele care exprimă nevoile lor fundamentale, de tipul ”vreau să inventez ceva”, ”vreau să devin un erou” etc.!
În loc să identificăm nevoile lor fundamentale și să-i ajutăm să învețe să și le satisfacă, noi auzim dorințele artificiale și superficiale pe care lumea adultă le creează și manipulează în ei, prin marketing și clișee facile de tipul ”îmi place / nu-mi place”, ”vreau la televizor”, ”vreau tableta / telefonul”…
Învățați să-i ascultați atent și să identificați nevoile lor fundamentale. Iar apoi să-i ajutați să învețe să și le satisfacă. Acesta este rolul unui educator autentic, indiferent dacă e profesor, părinte, antrenor ș.a.
Programează-i pentru performanță pe copilul tău și pe copilul din tine
Ce înveţi când te păcăleşte un copil de 5 ani…
Mingea şi balansoarul: original, despre nevoi umane fundamentale
Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu
You must be logged in to post a comment.