5 obișnuințe care te împiedică să reușești



07.02.2017

Și tu ai obisnuinte care te impiedica sa reusesti una sau alta? Cu toții avem. Ai încercat să le schimbi și nu ai reușit? Cu toții trecem prin asta. Vestea bună e că Tot învățul are și dezvăț, cum spune înțelepciunea populară. Orice obișnuință poate fi schimbată. Primul pas e să o conștientizezi corect, pentru…

Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte: știință și metaforă



07.13.2016

Motto: Acceptarea unor limite nu e neapărat semn de bătrânețe, așa cum refuzul lor nu e neapărat semn de tinerețe. Am primit astăzi, de ziua mea, această urare: La mulți ani, draga mea, tinerețe fără bătrânețe și povești frumoase, fără de sfârșit… Ce prilej mai bun să finalizez, în sfârșit, acest articol gândit și început…

Dă-i o mână de ajutor creierului tău



11.04.2013

Preluat în Catchy: Au, creierul meu! Cu ceva timp în urmă, îl auzeam pe dirijorul Ion Marin spunând că, pentru el, nu aplauzele sunt semnul cel mai sigur că a reușit un concert excelent, ci calitatea tăcerii care se lasă după ultimul acord. M-a surprins, pentru că afirmația lui întâlnea o observație a mea: indicatorul…

Totul e relativ, dar relativul nu e totul

Totul e relativ, dar relativul nu e totul



10.14.2013

Teoria ca teoria, dar practica ne omoară, așa-i? Haideți să vedem cum aplicăm în practica de fiecare zi o propoziție filosofică cunoscută și folosită de foarte-foarte mulți: ”Totul e relativ”. Pentru cine e familiarizat cu limbajul filosofic și metafora, acest articol ar putea avea titlul Despre relativismul dogmatizat sau despre postmodernism ca telenovelă intelectuală –…

Un model de învățare conștientă în 13 pași



06.22.2013

Câți oameni, din câți cunoști, știu cu adevărat să învețe și știu să îi ajute și pe alții să învețe? Dar tu, știi să înveți conștient și să-i ajuți și pe alții să învețe? Cum, după ce criterii și indicatori, evaluezi capacitatea de învățare a ta sau a altor oameni? Publicat în Cariere. Istoria culturii…