Învață cum să îi dai aripi pentru lumea lui !



02.19.2019

”Mi-a lipsit dorul de tine”. La 8 ani, Alex, nepotul meu, nu a dat acestei propoziții înțelesurile pe care le putem da ca adulți cu experiență. Dar tocmai a dat glas unei nevoi umane foarte profunde, pe care mulți, foarte mulți adulți nu o conștientizează: nevoia de… dor. A-ți fi dor e o nevoie care,…

Smerenia e o resursă pentru viață, dincolo de orice religie



12.17.2018

”Omul învaţă din greşeala lui doar atunci când se trezește” spune un proverb românesc. Doar când ”ne trezim” învățăm, de pildă, că smerenia e o resursa pentru viata, dincolo de orice religie. O voi lăsa pe Romina, una dintre participantele la grupul de dezvoltare personal-profesională, să împărtășească aici cum ”s-a trezit” ea, cum a învățat…

Holacracy sau înțelegerea profundă a leadershipului democratic-participativ și flexibil

Holacracy sau înțelegerea profundă a leadershipului democratic-participativ și flexibil



09.27.2016

E unul dintre cei mai receptivi manageri din multinaționale cu care am lucrat. Poate și pentru că are vârsta optimă: suficient de tânăr și, totodată, suficient de experimentat. Dar mai ales pentru că a înțeles de la prima sesiune cât de importantă e onestitatea cu sine, ce înseamnă și cât de important e growth mindset…

Cum poți folosi resursele de la actualul loc de muncă pentru a te apropia de visul tău?



01.25.2015

Notă: Acest articol a fost scris de una dintre clientele mele, care a ales ca pseudonim Gabriela T. El conține o ”poveste” superbă, pe care ea însăși a creat-o, între două sesiuni, ca instrument pentru re-cadrare (reframing = a privi situația dintr-o altă perspectivă, într-o altă lumină ) și  auto-motivare. Creativitatea beneficiarului este, neîndoielnic, una…

Ochii și mintea: cum să folosești geometria ca să înțelegi și să construiești imaginea de sine și imaginea publică



05.01.2014

În viața de fiecare zi, vederea și gândirea, ochiul și mintea se suprapun până la identificare: nu spunem adesea ”Eu așa văd lucrurile” în loc de ”Eu gândesc așa”? ori ”Mă interesează viziunea ta” în loc de ”Vreau să aflu ce gândești tu despre asta”? Am descoperit astăzi că geometria (iluziile optice) ne ajută să…

Coaching sau dezvoltare personală ?



03.09.2014

”O idee foarte inteleapta sa vinzi mai degraba dezvoltare personala decat coaching. (…) merge mai bine la cum gandesc romanii.” – îmi scrie un coleg. Merge mai bine la cum gândesc eu – răspund. Viața nu se reduce la un obiectiv punctual (urmărit, de obicei, în coaching), a cărui atingere te poate face fericit câteva…

Ce este coachingul ? Modelul transdisciplinar DACI



03.08.2013

Publicat parțial și pe site-ul Femei în Afaceri. “Oamenii nu au nevoie de coaching pentru ca ar face ceva gresit. De fapt, de obicei lucrurile stau exact invers. In experienta mea, coachingul atrage oamenii cei mai inteligenti, cei mai orientati catre viitor, cei mai de succes pe care i-am intalnit. Oameni care realizeaza ca viaţa…

Creativitate, gândire critică și evaluare formativă



02.04.2013

Superbă această pledoarie OECD pentru creativitate și evaluare formativă în școală! Cinci dimensiuni ale creativității / evaluării: interogație (curiozitate + căutare + gândire critică); perseverență; imaginație; cooperare; disciplină. ”The five dispositions on which we decided to focus were arrived at after careful weighing up of the pros and cons of existing lists of creative dispositions…