« J’ai décidé d’être heureux parce que c’est bon pour la santé.»
« L’art de la médecine consiste à distraire le malade pendant que la nature le guérit. » (Voltaire)

Cum am ajuns la dezvoltarea personal-profesională pentru sănătate?

Dezvoltarea personal-profesională a oamenilor, tineri sau maturi, sănătoși sau bolnavi, e profesia mea și sensul vieții mele.

Eu îi ajut pe tinerii și maturii cu mintea deschisă să facă două lucruri, împletite:

  1. să genereze soluții sănătoase și sustenabile pentru situațiile mai dificile din munca și viața lor;
  2. să urce la alt nivel pe termen mediu și lung, să (re)descopere, să dezvolte și să pună mai bine în valoare resursele din ei, din organizația lor și din mediul lor social (familie, alte grupuri, instituții etc.).

Cu toții trecem prin situații critice, în orice domeniu al vieții noastre. Și adesea, din cauză că suntem prea implicați, nu mai reușim să vedem lucrurile suficient de limpede. În astfel de situații, chiar și oamenii foarte capabili și foarte puternici au nevoie de cineva care să-i ajute să (se) privească mai obiectiv.

Iar dezvoltarea în profunzime a fiecăruia dintre cei implicați în situația respectivă e, întotdeauna, soluția cea mai sigură și durabilă pentru orice problemă. Pentru că libertatea gândirii și creativitatea în rezolvarea problemelor vin din înțelepciune, putere interioară și performanță și cresc doar odată cu acestea.

Lucrez pe bani (trăiesc și eu, ca toată lumea, în economia de piață), însă lucrez și pro bono (fără să fiu plătită pentru munca mea). Avem cu toții, ca ființe umane, o nevoie fundamentală de a contribui la ceva care depășește persoana noastră, familia noastră și prietenii noștri, chiar dacă nu o conștientizăm întotdeauna. Sprijinind un om, care, la rândul său, poate oferi el însuși foarte mult altor oameni, nu e doar un act de generozitate, făcut pentru altul; adăugăm un plus la umanitatea noastră, dăm un plus de sens vieților noastre. După fiecare întâlnire, plec către casă foarte obosită (da, pentru mine e un efort mare de concentrare intelectuală și de gestiune a emoțiilor), însă e tipul acela de oboseală cu sens în care simți că primești cel puțin la fel de mult pe cât oferi.

Am lucrat pro bono patru ani cu un grup de suport pentru femei diagnosticate cu cancer de sân. La finalul unei întâlniri, una dintre participante a spus: Eu plec de aici mai deșteaptă. Simt că, la fiecare întâlnire, mă dezvolt. Iar pe fețele tuturor celorlalte a apărut, spontan, o lumină nouă. Toate au confirmat că, la fiecare întâlnire, simt cum se dezvoltă. Iar faptul că au conștientizat aceasta le-a adus un plus de energie, bucurie, viață.

Dezvoltarea personal-profesională e, garantat,
”tratamentul” indispensabil pentru orice problemă de sănătate.

De aceea, am decis să lucrăm ca grup de dezvoltare personal-profesională pentru sănătatea femeilor, integrând în procesul de dezvoltare tot ce am învățat bun din experiența cu grupul de suport.

Pentru cine ?

Ne adresăm, deocamdată, femeilor diagnosticate cu cancer de sân sau ginecologic.
Cu timpul, vom extinde către alte categorii de paciente și către femeile sănătoase.
Medicii care doresc să-și dezvolte competențele de relaționare cu pacientul sunt primiți cu mare bucurie.

Medicii tineri care doresc să devină furnizori
de servicii de dezvoltare personală pentru pacienți și medici,
beneficiază de 50% discount la cursurile de dezvoltare personal-profesională

Teme abordate în cadrul întâlnirilor

  • Raportul cu propria persoană în procesul de vindecare
  • Parteneriatul pacient-medic în procesul de vindecare
  • Raportul cu familia în procesul de vindecare
  • Raportul cu munca și colegii de muncă
  • Raportul cu dimensiunea spirituală a vieții: cum gestionăm frica de neputință, singurătate și moarte

Antrenăm (practic) :

  • mintea limpede – mindfulness meditation, ca instrument terapeutic, fără nicio dimensiune religioasă ;
  • inteligența emoțională și socială ;
  • ascultarea activă și empatică ;
  • comunicarea constructivă a trăirilor și experiențelor personale ;
  • gestiunea sănătoasă a energiei ;
  • optimismul realist ;
  • preluarea leadershipului propriei sănătăți.

Ne întâlnim o dată pe lună.

Durata unei întâlniri este de 2-3 ore. Lucrăm, de regulă, de la 18:00 la 21:00.

31_9_img_6251

La Clinica Donna Medical Center

Bucureşti, Sector 2, Str. Traian, Nr. 234, Et.1

Înscrieri la tel. 021 2523232;  021 2523233; 0374080008

E-mail: donna@donna-medicalcenter.ro ; donna_medical@yahoo.com

*

Vino la întâlnirile noastre cu gândul acesta :

vreau să fac tot ce se află sub controlul meu ca să trăiesc
şi să mă bucur de fiecare zi pe care o trăiesc.

Vei găsi aici alţi oameni ca tine, împreună cu care poţi învăţa să trăieşti astfel.

Nu te teme că, dacă întâlnești acolo alte persoane bolnave, te întristezi și mai tare.

Vino și te vei convinge că plecăm de acolo zâmbitoare și cu mult, mult mai mult, optimism.

E atâta emoţie pozitivă la finalul fiecărei întâlniri !

Citește aici  mai multe mărturii foarte convingătoare.

Alte femei care trăiesc aceeaşi încercare a vieţii îţi pot oferi multe din experienţa lor, iar tu le poţi oferi din experienţa ta mai multe decât crezi. Împreună veţi deveni mai puternice și veți putea folosi accidentul care este boala pentru a începe o nouă etapă din viață. Rolul meu este să moderez conversația și, atunci când consider necesar, să ofer suport emoțional și informație utilă; de asemenea, să recomand direcții de gândire și acțiune; fiecare pacientă alege liber cum folosește toate aceste resurse.

Pe acest principiu se bazează aceste grupuri: ne sprijinim unele pe celelalte ca să devenim mai puternice şi să facem tot ce se află sub controlul nostru pentru a începe o nouă etapă a vieții, care – o spun din experiență – poate fi mai echilibrată, mai armonioasă, mai productivă, mai cu sens, mai împlinită decât etapele precedente.

Vino și popularizează – îți e de mare ajutor și nu plătești niciun leu!

*****

Dacă vrei să știi mai multe despre grupurile de suport

  •  Sunt grupuri constituite din persoane care trăiesc sau au trăit experienţe asemănătoare şi care acceptă să primească şi să ofere ajutor, împărtăşind celorlalţi participanţi din experienţa lor, întrebând, dând răspunsuri, exersând, plângând, râzând, îmbrăţişând etc.
  • Sunt moderate fie de un profesionist antrenat să gestioneze dinamica grupurilor (de obicei psiholog sau asistent social; sociologii au şi ei acest antrenament), fie de unul dintre membri, care a parcurs un astfel de antrenament.
  • Sunt foarte variate din punctul de vedere al modului de lucru şi al temelor abordate: unele pot lucra foarte structurat (după un plan), altele complet liber; unele urmăresc mai mult să furnizeze informaţii utile despre boală, altele urmăresc mai mult aspectele emoţionale, altele se focalizează pe educarea unui stil de viaţă care contribuie la vindecare şi la prevenirea recidivelor (alimentaţie, exerciţii fizice, exerciţii de gestiune a stresului, comunicare cu membrii familiei etc.). Noi ne focalizăm în primul rând pe stilul de viaţă, însă încurajăm şi împărtăşirea suferinţelor (dureri, frici, nevoi nesatisfăcute) şi suportul emoţional reciproc, iar în funcţie de nevoile exprimate de participante invităm şi experţi care să ofere informaţii despre boală.

Rezultate: potenţează efectele benefice ale tratamentelor medicale şi diminuează efectele lor nedorite, printr-o informare mai consistentă, o mai bună gestiune a stresului, un stil de viaţă mai adecvat, relaţii mai echilibrate cu persoanele semnificative, mai bună stimă de sine, sentimentul de apartenenţă şi solidaritate (utilitate) etc.

  • Multe studii ştiinţifice au demonstrat că participarea la 6-8 întâlniri ale unui grup de suport poate contribui semnificativ la o mai corectă informare, la un echilibru psihologic mai bun, la descoperirea şi învăţarea unor strategii practice de a face faţă întrebărilor, temerilor, slăbiciunilor, descurajării, durerilor etc. şi la creşterea calităţii generale a vieţii, iar efectele pozitive durează după aceea până la un an.
  • Cele mai bune rezultate le obţin persoanele care participă activ, motivat, cu încredere, iar unele studii arată că, în aceste cazuri, grupurile pot contribui chiar şi la prelungirea duratei vieţii.
  • Studiile arată că grupurile de suport sunt de foarte mare ajutor în cazul bărbaţilor, iar grupurile mixte sunt mai eficace şi pentru femei.

Poţi combina participarea la grupul de suport cu şedinţe de psihoterapie individuală sau poţi participa la un grup fără să apelezi şi la suport individualizat.

Avantaje ale grupurilor, în comparaţie cu suportul individual:

  • „energia” grupului e diferită şi e mai puternică;
  • poţi fi mai onestă cu tine, pentru că afli că şi alte femei simt aceleaşi frici, slăbiciuni, neputinţe şi au aceleaşi probleme în familie sau la serviciu;
  • persoanele introvertite se pot simţi încurajate să-şi exprime trăirile, pe care de obicei le reprimă;
  • afli cum îşi rezolvă alte femei problemele şi te poţi inspira de la ele;
  • informaţia e mai bogată, mai variată şi mai convingătoare, pentru că se bazează pe experienţa cuiva pe care îl vezi şi îl auzi direct.

Dezavantaje:

  • confidenţialitatea nu poate fi controlată;
  • grupurile nu sunt potrivite pentru persoanele care doresc ca nimeni să nu afle despre problemele lor.

Soluţie: nu eşti obligată să vorbeşti; asculţi şi spui doar ce doreşti, doar atunci când doreşti.

*

Dacă dorești să susţii acest grup prin sponsorizări sau donaţii…

Contactează Donna Medical Center.

*

Multe informaţii foarte utile şi autorizate

despre ce schimbări aduce cancerul în viaţa noastră, cum să le spunem copiilor sau părinţilor, cum să ne organizăm mai bine viaţa etc. găsiţi aici :

National Cancer Institute  (SUA)

Consumaţi în fiecare zi alimente care favorizează prevenirea şi vindecarea: condimente (pudră de scorţişoară, cuişoare, oregano, pătrunjel, busuioc etc.); fasole; varză, brocoli, conopidă etc.; salată verde, măcriş, spanac etc.;  roşii; seminţe de in măcinate; cereale integrale; mure, fragi, căpşuni etc.; struguri; soia neprelucrată, tofu etc.; ceai verde (decof.);  usturoi, ceapă etc.;  – citiţi aici şi aici.

  • Despre  conţinutul în antioxidanţi – foarte eficace în prevenirea şi vindecarea cancerului – citiţi aici.

Faceţi în fiecare zi 30 minute mişcare fizică (mers pe jos, gimnastică) – favorizează prevenirea şi vindecarea – citiţi aici și aici.

Puține terapii alternative ajută cu adevărat pacienții diagnosticați cu o formă de cancer: meditația, yoga și relaxarea ajută la diminuarea anxietății, stresului, depresiei si oboselii; acupunctura ajută la diminuarea amețelilor și stărilor de vomă după chimioterapie.
Restul pretinselor terapii sunt bani aruncați pe fereastră, iar în unele cazuri chiar fac rău.

Ascultaţi şi pledoaria dr. David Servan Schreiber pentru schimbarea stilului de viaţă (alimentaţie + mişcare).

Rezultate ale cercetării ştiinţifice mondiale puteţi citi aici și aici.

Există tratamente care reduc riscul de cancer, acolo unde acest risc există.

Evidence Supports Health Benefits of ‘Mindfulness-Based Practices’

Mindfulness has been described as “the practice of learning to focus attention on moment-by-moment experience with an attitude of curiosity, openness, and acceptance.” Put another way, “Practicing mindfulness is simply experiencing the present moment, without trying to change anything.”

********

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *