Dacă ești sau vrei să devii coach, consilier pentru dezvoltare, psiholog sau psihoterapeut,

te invit la un program de dezvoltare transdisciplinară – thinking outside the box – în care vei învăța să inserezi elemente din metoda mea de lucru în metodele pe care deja le știi și le folosești în activitatea ta profesională.

1. De ce un program transdisciplinar ?

  • Pentru că doar multi-, inter- sau trans-disciplinaritatea permit dezvoltarea ”punctelor tari” ale unui profesionist :

”… the data from our decades of work with tens of thousands of executives all over the world has shown us that (…) Doing more of what you already do well yields only incremental improvement. To get appreciably better at it, you have to work on complementary skills—what we call nonlinear development. This has long been familiar to athletes as cross-training. A novice runner, for example, benefits from doing stretching exercises and running a few times a week, gradually increasing mileage to build up endurance and muscle memory. But an experienced marathoner won’t get significantly faster merely by running ever longer distances. To reach the next level, he needs to supplement that regimen by building up complementary skills through weight training, swimming, bicycling, interval training, yoga, and the like.” (John H. Zenger, Joseph R. Folkman, and Scott K. Edinger)

  • Pentru că doar multi-, inter- sau trans-disciplinaritatea garantează o abordare de tip thinking beyond the box, foarte actuală în toate domeniile:

“Thinking outside the box” and “thinking beyond the box” (also called “thinking out of the box” or “thinking outside the square”) is to think differently, unconventionally, or from a new perspective. This phrase often refers to novel or creative thinking. (…) has become widely used in business environments.” (Wikipedia)

  • Dacă ești începător, mergi la un program de formare, supervizare și mentorat oferit de experții în domeniul tău.
  • Dacă ai deja ceva experiență și vrei să obții performanțe mai înalte, atunci adaugă și programe complementare sau transdisciplinare, care te vor ridica la un etaj superior al ”casei” tale profesionale.

*

2. Ce câştigi în plus faţă de programele obişnuite de formare, mentorat, intervizare şi supervizare?

  • Cineva care are experienţa unor perspective ştiinţifice şi profesionale diferite / multiple te provoacă şi te ajută să vezi mai clar dincolo de cadrul, inevitabil limitat, în care experţii într-un anume domeniu, oricare ar fi el,  îşi privesc de obicei munca.

Oricât de experimentat ar fi, gândirea oricărui supervizor sau mentor din același domeniu funcţionează aproximativ în aceleaşi limite ca şi a ta, pentru că aţi învăţat aceleaşi modele, “reguli” şi “bune practici” în diferite programe de formare, intervizare şi supervizare.

  • Conştientizezi limite ale zonei de (dis)confort, mai multe, mai variate şi mai adânci.

Iar a descoperi problemele ascunse contează astăzi mult mai mult decât a găsi soluții pentru problemele cunoscute:

Problem finding is more persuasive than problem solving. Finding hidden problems now matters much more than trying to solve existing ones.”

  • Identifici şi testezi modalități practice de a depăşi aceste limite, mai multe, mai variate şi mai adânci.
  • Devii mai creativ(ă) şi mai performant(ă) în munca ta.
  • Construiești o diferenţă – adecvată stilului şi capacităţilor tale – faţă de ceilalţi experţi cu care te afli în competiţie.

*

3. De ce ai avea încredere în acest program ?

  • Pentru că lansez această ofertă doar în momentul în care sunt sigură că metoda mea e clară şi dă rezultate foarte bune. O simt şi eu şi o spun şi beneficiarii muncii mele.
  • Şi pentru că relaţia mea cu toţi oamenii cu care lucrez este una non-formală, de respect reciproc autentic, fără niciun fel de atitudine “superioară”.

Am – de ce să nu o spun deschis? – experienţă mai multă, lecturi mai solide şi o capacitate de prelucrare a informaţiei socio-umane mai complexă decât foarte mulţi (a nu se interpreta ”toți ceilalți”).

Însă nu-mi place ideea de ierarhie între profesionişti şi de “lecţii” pe care un profesionist le-ar putea da altuia.

Nu ”predau” nimic, nu ”dau lecții” nimănui, nu judec pe nimeni, nu pun ”etichete” nimănui, nu ”dau note / calificative” nimănui.

Conversaţia cu mine e întotdeauna coaching-style, iar ceea ce contează înainte de orice este respectul reciproc, atitudinea deschisă şi constructivă, argumentele ascultate şi înţelese, creativitatea şi libertatea fiecăruia de a alege.

Elisabeta reprezinta o “rara avis” in sensul in care imbina experienta in domenii conexe, dar distincte (consiliere, coaching, educatie), cu o experienta vasta de viata. Toate acestea ii permit sa faca apel la un set divers de tehnici si metode de lucru, in functie de temele abordate de client, fiindu-i acestuia alaturi intr-o maniera caracterizata de intelepciune si lipsa de (pre)judecata. In plus, reuseste sa creeze o relatie de apropiere si empatie, pastrand mereu un grad de detasare care asigura obiectivitatea necesara unui demers care adeseori implica schimbari profunde in universul clientului.” ( Recomandare scrisă pe un site independent de Mihai Popa Radu, ”Coachul anului” în România în 2008 și 2010, în urma unui program pe care l-a parcurs în calitate de client al meu)

*

4. Cine poate beneficia de acest program ?

Profesioniştii în resurse umane, dezvoltare personală şi educaţie:

  • Leaderii / Managerii
  • Coachii
  • Consilierii
  • Trainerii
  • Cadrele didactice
  • Psihologii.

*

Cum procedăm practic

Contracte

Ce spun alții că au învățat din interacțiunea cu mine

Citește și: Management, leadership, coaching și cercetare calitativă

*****

=

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact