Folosește-mă (win-win) cât încă mă mai ai !

Sunt unică și de neînlocuit? Nu cred. Dar sunt, fără niciun fel de lipsă de modestie, o rara avis în lumea coachilor actuali: vei găsi foarte puțini coachi care să aibă și competențele unui coach experimentat, și cunoștințe de sociologie și socioantropologie aprofundate și vei găsi foarte puțini sociologi sau antropologi care să aibă și competențele unui coach experimentat, astfel încât să poată selecta și întrebuința pragmatic noțiunile de sociologie și antropologie în beneficiul creșterii calității proceselor de coaching. Sociologia-antropologia e marea absentă din programele de formare și dezvoltare profesională a coachilor. O evidență foarte la îndemână pentru a face vizibilă  această absență o găsim în programul 12th Annual WBECS Summit by Coaching.com (2022), care conține, pornind de la interesele exprimate de coachi, aceste „categories or learning tracks”:

  • Neuroscience & Psychology
  • Coaching Methods
  • Leadership & Organizational Development
  • Wellness at Work
  • Coaching Demos
  • Team Coaching & Dynamics
  • Grow Your Coaching Business
  • Diversity, Equity & Inclusion
  • Coaching & Technology

No Sociology-Anthropology.

La primele mele contacte cu grupurile de coaching, cu 15 ani în urmă, m-a izbit fie absența, fie precaritatea dimensiunii sociologice-antropologice: cei mai buni coachi aveau fie o abordare hiperpsihologizantă, fie una de tip sistemic-pragmatic (restrâns); abordările sistemice largi mergeau într-o direcție numită „spiritualitate”, cel mai adesea construită printr-o opoziție explicită cu știința. Inevitabil, se foloseau noțiuni de sociologie și antropologie: oamenii sunt, prin însăși natura lor profundă și prin experiențele lor de viață, ființe socioculturale; toate trăirile, toate gândurile, toate visurile, toate proiectele, toate alegerile, toate deciziile, toate acțiunile lor sunt construite în cadre socioculturale complexe, variate și dinamice, iar modul în care ei se raportează la și se lasă influențați de aceste cadre e întotdeauna decisiv pentru acțiunile lor și pentru calitatea generală a vieții lor. Însă aceste noțiuni erau foarte superficial înțelese și adesea puternic distorsionate.

Între timp, lucrurile au evoluat mult către profesionalizarea coachingului. Iar cei mai activi în acest proces au fost psihologii. Cele mai multe studii științifice cu privire la procesele de coaching au fost realizate și scrise de psihologi, iar tendința către psihologizare și neuropsihologizare s-a întărit. Pe de o parte, e foarte bine: mai multe cunoștințe serioase de psihologie și neuropsihologie contribuie cu siguranță la o calitate mai bună a serviciilor oferite. Pe de altă parte, e de departe insuficient: noțiunile de sociologie-antropologie cu care operează majoritatea covârșitoare a coachilor rămân la un nivel de înțelegere foarte superficial. Or, un coach, un consilier de dezvoltare personală și chiar un psihoterapeut le poate oferi beneficiarilor / clienților lor suport profesionist doar în măsura în care e capabil să-i ajute să descopere și să înțeleagă complexitatea, varietatea și evoluțiile cadrelor socioculturale în care s-au format și în care acționează sau vor să acționeze; cu cât are el însuși instrumente mai bune (noțiuni, metode) ca să cerceteze și să înțeleagă mai profund cadrele socioculturale, în complexitatea, varietatea și dinamica lor, cu atât poate adresa întrebări mai bune, mai de impact și poate alimenta conversația cu sine a beneficiarului cu informații de mai bună calitate.

În cazul în care vrei să faci mai repede un pas semnificativ în această direcție, ca să crești calitatea serviciilor pe care le oferi, acest program e pentru tine. Sunt doctor* în sociologie, am predat aproape 20 de ani sociologie în trei dintre cele mai prestigioase universități din România și am văzut de foarte aproape cum se face sociologie la nivel înalt, prin integrarea mea activă în grupuri și acțiuni în cooperare ale sociologilor din lumea întreagă (stagii ca profesor invitat, asociații internaționale, conferințe și congrese internaționale).

* În contextul atâtor titluri de doctor obținute fraudulos, simt nevoia să spun acestea: mai mulți sociologi români și francofoni reputați au folosit termeni precum „originalitate”, „contribuție originală (…) în raport cu cercetările internaționale în domeniu”, „profunzime”, „calitate a sintezelor”, iar unul dintre cei mai respectați sociologi români a scris în raportul său „este cea mai solid elaborată lucrare de doctorat din sociologia românească ce mi-a trecut prin mână” (dacă vrei să afli mai multe, am reprodus evaluările lor și o parte din teza de doctorat în această carte).

Unde și când lucrăm?

On line (ZOOM sau SKYPE).

A doua sâmbătă din lună, între 9:30 – 11:00+ (putem prelungi până către 12:00).

7 întâlniri:

  • 11 septembrie, 9 octombrie, 13 noiembrie 2022;
  • 14 ianuarie, 11 februarie, 11 martie, 8 mai 2023.

Cât te costă

999 euro / program, plătiți în lei la cursul BNR din ziua scrierii facturii:

199 euro avans, la înscriere; restul sumei o poți plăti în 8 rate lunare a câte 100 euro sau, dacă dorești, în rate mai mari.

Cum te înscrii

Scrie-mi un mesaj la adresa e-mail: dezvoltare@elisabetastanciulescu.ro

Dacă nu ai primit răspuns în 7 zile, te rog să retrimiți mesajul la adresa: elia.stn@gmail.com

Mesajul trebuie să conțină răspunsurile tale la aceste întrebări:

  1. Cine ești?
  2. Cu ce intenții / scopuri vii în acest program?
  3. Imaginează-ți că toate scopurile acelea au fost realizate 100%, ce se va schimba semnificativ pentru tine în viața ta de fiecare zi? (Din viața ta de fiecare zi face parte și munca ta = activitatea prin care generezi venituri, dar viața nu se reduce la muncă.)
  4. Ce ești dispus/ă să faci pentru ca acele schimbări semnificative pentru tine să se producă? La ce ești dispus/ă să renunți în favoarea acelor schimbări? Și la ce nu ești dispus/ă să renunți?
  5. Datele pentru factură:
    • Numele și prenumele din CI
    • Seria și nr. CI
    • CNP
    • Adresa din CI
    • Plan de plăți (cum vrei să plătești)

În cazul în care vrei să plătești printr-o firmă sau PFA, adaugă și:

      • CUI
      • Nr. înregistrare Registrul Comerțului
      • Sediul social
      • Cont bancar
      • Banca

În grup vor fi doar 15 persoane, ca să putem lucra foarte serios.

Înscrie-te acum!

Folosește-mă (win-win) cât încă mă mai ai !

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact