Analfabetismul funcțional se asociază cu neascultarea funcțională



03.09.2022

Motto: „Cel care nu știe să tacă, nu poate vorbi.” „Ascultă, vei fi înțelept. Începutul înțelepciunii este tăcerea.” (atribuite matematicianului și filosofului Pitagora) În școala lui Pitagora – da, acela care a descoperit cunoscuta teoremă din geometrie de care ne folosim și astăzi, după 2500 de ani – discipolii începeau învățătura cu cel puțin doi…

Prin ce e cu adevărat valoros și unic coachingul în secolul XXI?



12.12.2021

Te-ai întrebat vreodată prin ce e cu adevărat valoros și unic coachingul? Când, pentru ce și de ce ai apela la un coach în loc să apelezi la un alt profesionist? Ai alege ocupația de coach? De ce? Sunt mulți care au căutat răspunsuri la aceste întrebări cu mult înaintea mea sau a ta. Studiind…

Cultura care generează, alimentează și întreține rezistența la învățare la români



09.10.2017

De pe la începutul anilor 2000, îmi propun să scriu o carte despre rezistenta la invatare la romani. Am abordat subiectul de multe ori și înainte de 2000 – tangențial, e drept – cu studenții mei, iar din 2009 încoace l-am dezvoltat mai sistematic în toate cursurile și programele individuale de dezvoltare personal-profesională pe care…

Ce înseamnă perfecționism și ce înseamnă perfecto-patologie?



08.14.2017

În sociologie, deosebim între birocrație (reglementarea acțiunilor sociale prin norme care contribuie la o mai eficientă utilizare a resurselor și la asigurarea unei ordini de drept) și biropatologie (excesele sau lacunele de reglementare, care împiedică utilizarea eficientă a resurselor și generează injustiție socială, corupție, dezorganizare). După același model, observ, în programele de dezvoltare pe care…

Cum sa te dezvolti la potentialul tau maxim

Cum sa te dezvolti la potentialul tau maxim



09.29.2015

La intoarcerea din vacanta, citesc, intr-un mesaj, aceasta intrebare: “Cât de posibil este ca cineva să se dezvolte la potențial maxim (eventual să-și rezolve problemele) fără a avea contact direct cu un mentor – așa cum vă văd eu pe dumneavoastră -, doar citind cărți, articole etc.?” O intrebare foarte cuprinzatoare, ce contine cel putin…

Contradicția nr. 1 în educație și dezvoltare, copii și adulți

Contradicția nr. 1 în educație și dezvoltare, copii și adulți



07.23.2015

”Studiile arata ca nu copiii de 9 si 10 se vor adapta cel mai bine la viata adulta, ci aceia de 7 si 8.” Fraza aceasta a devenit foarte ”virală”, de când un psiholog (sic!) a pronunțat-o într-un interviu. Cum mângâie multe frustrări și satisface multe comodități, a prins și prinde chiar minți altminteri luminate….

Emoțiile negative sunt resurse de neînlocuit

Emoțiile negative sunt resurse de neînlocuit



07.18.2015

Astăzi te invit la film. Un film pur și simplu genial: Inside Out. Pe care, după ce l-ai vizionat o dată, îți dorești să-l mai vizionezi încă o dată, și încă o dată… Pentru că, în spatele poveștii, se află mult conținut, multă învățătură pentru viață. Și multă știință autentică. Înainte de a (re)viziona filmul,…

Fast-food pentru minte: ” Să nu ai așteptări ”



06.17.2015

Merg, din când în când, la evenimente susținute de mentori, coachi, consilieri în dezvoltare personală și profesională, psihologi… Cu două scopuri: ca să mă pot poziționa realist pe piață și ca să învăț din alte modele, pentru că modelul de lucru pe care l-am creat e interdisciplinar și deschis la dezvoltări continue. Recent, am asistat la…

Optimism și dezvoltare în acord cu natura ta



05.13.2015

A te dezvolta în acord cu natura ta e un clișeu frecvent, vehiculat atât de oameni obișnuiți, cât și de mulți ”experți” în coaching, mentorat, dezvoltare personală și educație. Ideea nu e deloc nouă, are rădăcini adânci în filosofie și științele educației. De ce, atunci, folosesc termenul ”clișeu”, cu conotație negativă? Pentru că foarte mulți…