Marketing, naivitate și valoare


10.18.2013

”Ador” marketingul actual:

”Elisabeta, vrem să-ți dăm 1000 / 1500 / etc. euro…”.
”Elisabeta, sunt prietena ta și vreau…”.
”Elisabeta, îți promit că întâlnirea cu … îți va schimba viața.

Ei nu mai pot de grija mea și vor să mă îmbogățească, să-mi fie prieteni, să-mi schimbe viața, să mă ajute să slăbesc și să scap de toate bolile pe care le-am avut și de cele pe care nu le-am avut etc. etc.

Iar eu nu și nu!

No, uite că nu vreau să primesc decât banii pentru care fac ce știu eu să fac foarte bine; și doar de la aceia care apreciază ce fac eu foarte bine.

Uite că refuz să cred că ești prietena mea, ba chiar mă simt agresată când mi te adresezi astfel, atâta vreme cât mă cauți ca să-mi vinzi ceva și nu-mi amintesc să fi trăit experiențe semnificative împreună. Aș avea mai multă încredere în tine și m-aș simți mai respectată dacă mi te-ai adresa ca profesionist onest.

Și uite că refuz să-mi consum energia, timpul și banii ca să merg la ”evenimente” susținute de oameni care se laudă doar cu o listă lungă de traininguri, diplome, certificate, ori n-au făcut nimic altceva în viața lor decât să câștige bani, adică n-au adus niciun plus de valoare în lumea asta: n-au creat nimic care să aducă un plus de bine, frumos, adevăr etc. în viața oamenilor, n-au construit nimic semnificativ, n-au salvat nicio viață…

Acum, mă-ntreb și eu, ca omul trecut serios prin viață și prin lume: or fi astea ultimele găselnițe în materie de vânzări, da’ cum, Doamne iartă-mă, se lasă atât de mulți amăgiți, luați drept naivi – ca să nu spun altfel -, și le acordă credit deștepților ”de succes” care vor, pasă-mi-te, să ne îmbogățească peste noapte; ori care se declară prietenii noștri, deși nu ne caută decât atunci când vor să vândă ceva; ori care ne promit lecții de creativitate, deși ei n-au creat niciodată nimic semnificativ; etc. etc.?

Consumați-vă energia, timpul și banii pe lucruri care chiar aduc un plus de valoare

în viața voastră sau a celor pe care îi iubiți;

nu le risipiți pe cai verzi pe pereți!

Căutați să câștigați bani doar din ce știți să faceți foarte bine; și de la oamenii care apreciază ce știți voi să faceți foarte bine.

Credeți doar în prietenia oamenilor împreună cu care ați trăit experiențe semnificative, care au supus relația voastră unor teste și v-au permis să descoperiți cât, când și în ce privințe puteți conta unul pe altul.

Și învățați doar de la oamenii care au adus un plus de valoare în lumea în care au trăit. Sigur că putem învăța de la oricine, dar nu orice merită învățat și nu orice om poate oferi lucruri care chiar merită învățate.

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.