Coach-consilier-mentor 

Business is simply about creating something that makes life better for other people. And so, if you can do that, you call it «business» ” (Richard Branson).

Eu creez, de mai bine de 30 ani, situații de autoexplorare, autodescoperire, învățare și dezvoltare care pot face viața mai bună și mai frumoasă.

Credința mea, întemeiată pe cercetare științifică, este că orice om are la îndemână un rezervor de resurse și limite interioare și sociale; nu ”calități” și ”defecte”. Doar un rezervor de resurse și limite variate, care pot fi descoperite, dezvoltate și valorificate mai bine, cu beneficii atât pentru el/ea, cât și pentru cei din jur. Ceea ce oamenii numesc ”calități” și ”defecte” sunt, de fapt, resurse și limite folosite în acord sau în dezacord cu scopurile noastre și cu ceea ce un anumit mediu social consideră că e bine, frumos, normal etc.

În programele pe care le ofer, îi ajut pe oameni să conștientizeze care sunt resursele pe care ei le folosesc în acțiunile lor de fiecare zi și în ce măsură le folosesc în acord sau în dezacord cu scopurile sau proiectele lor; apoi, îi ajut să creeze soluții practice pentru a folosi resursele respective mai productiv și mai benefic pentru ei și pentru ceilalți semnificativi (familie, colegi/echipă, prieteni, concetățeni…).

Am acumulat în timp competențe variate, multidisciplinare, și multă experiență de muncă și de viață. Le-am combinat interdisciplinar și am creat un produs nou pe piața serviciilor de învățare și dezvoltare.

Modelul de învățare-dezvoltare pe care l-am creat este, în acest moment, singurul model de învățare și dezvoltare produs în România, pornind de la o abordare psihosociologică și antropologică; altfel spus, singurul bazat pe cercetarea condițiilor socioculturale din România și a structurilor de personalitate-caracter modelate în și de aceste condiții.

Acest model combină interdisciplinar resurse din coaching, mentorat, consiliere, educație și cercetare științifică, împletite flexibil, în funcție de nevoile fiecărui beneficiar. El asigură dezvoltarea personală indispensabilă pentru dezvoltarea profesională.

Muncesc cu pasiune pentru aceia care își doresc:

  • un coach-consilier-mentor personal (persoane fizice și manageri-leaderi);
  • un coach pentru echipe;
  • un coach-consilier pentru cuplu și familie.

În calitate de coach-mentor-consilier, am acumulat în ani mai mult de 3000 ore de lucru direct cu clienții – persoane fizice cu ocupații foarte diferite; manageri și echipe din sectoarele bancar, IT, sănătate și administrație.

Am publicat câteva sute de articole pe teme legate de coaching, dezvoltare personală, carieră, leadership, echipă, familie, educație.

Diferența pe care o aduc eu pe piața serviciilor din domeniu

Când vorbesc cu oamenii, observ că cele mai semnificative lucruri din viața și cariera mea sunt, pentru ei, faptul că mi-am definit întotdeauna drumul prin valori, nu prin destinații precise considerate „de succes”, și că atașamentul la valori mi-a dat puterea să fac o carieră de succes, iar apoi să mă rup din vârful ierarhiei universitare, după 30 ani de muncă pasionată în învățământ, ca să construiesc o carieră nouă, bazată și ea tot pe valori.

De asemenea, mulți apreciază faptul că împletesc interdisciplinar competențe de coach-mentor-consilier și că îmi întemeiez munca pe cercetare.

Cândva, o clientă m-a întrebat ce ştiu eu cel mai bine, pentru că voia să înveţe de la mine acele lucruri.

Știu să fac mai multe lucruri foarte bine. Sunt, de pildă, expert în observații și interviuri deschise, de profunzime. Sunt, de asemenea, expert în analiza calitativă a comunicării verbale și a documentelor (textelor). Am predat, în timp, mai întâi alfabetul și tabla înmulțirii într-o școală primară, apoi filosofie și economie într-un liceu, apoi metode calitative de cercetare, sociologia educației și sociologia familiei în mai multe universități de prestigiu. Peste tot, mulți s-au plâns că aș fi „prea exigentă”, dar n-am auzit pe nimeni să se plângă că n-aș fi fost competentă, dimpotrivă.

Însă nu mă căuta ca să înveţi de la mine o „materie” anume, ca la şcoală. Vino la mine dacă accepți să înveți, să te remodelezi și să te dezvolți din colaborarea, din interacțiunea activă cu mine. Dacă accepți că verbul „a învăța” se conjugă întotdeauna cu folos doar la diateza activă (eu învăț, tu înveți…), nu la diateza pasivă (învață-mă). Oricât de bune ar fi drumul și resursele pe care ți le arăt eu, ele duc unde vrei să ducă doar dacă tu le folosești așa cum e onest, sănătos, productiv și constructiv să le folosești.

Am reflectat atent şi, fără falsă modestie, iată ce fac mai bine decât majoritatea oamenilor pe care îi cunosc – ceea ce nu înseamnă în niciun caz că pretind a fi “cea mai” (orice clasament e foarte relativ), ori că nu aș greşi niciodată: sunt un om ca oricare dintre oameni; și fac parte dintre oamenii care nu ezită să greșească, pentru că fiecare greșeală e o linie de start într-o nouă cursă de învățare-dezvoltare.

  • Am competențe și experiențe de muncă interdisciplinare, care mi-au permis să creez o metodă de lucru originală, prima creată în România și care ia în calcul particularitățile profunde ale societății românești.
  • Reuşesc să trăiesc în armonie cu propriile valori. Mulți îmi spun că, pentru ei, sunt un model în ce priveşte integritatea, respectul de sine şi respectul pentru ceilalţi. La fel în ce priveşte autenticitatea, onestitatea cu sine, buna credinţă.
  • Am mai mult curaj să-mi asum riscul de a ieşi din zona de confort pentru a învăța lucruri noi și, astfel, a o lărgi, îmbogăți, restructura; mai mult curaj să sparg “cercurile” care mă limitează şi restrâng.
  • Ştiu cum se capitalizează experienţa, cum poţi să transformi trecutul şi prezentul în investiţie aducătoare de beneficii.
  • Imaginez mai repede modalităţi concrete de aplicare a “teoriei” în viaţa reală.
  • Intuiesc adesea lucruri pe care ceilalţi nu le văd decât mult mai târziu.
  • Observ mai repede “tiparele” din acţiunile indivizilor şi grupurilor.
  • Pun întrebări acolo unde cei mai mulţi văd adevăruri absolute.
  • Am o capacitate mai bună de a procesa calitativ informaţie socio-umană complexă.
  • Corelez întrebări şi informaţii între care alţii nu văd nicio legătură.
  • Văd lucrurile mai amplu şi sunt mai atentă la nuanţe.
  • Sunt mai riguroasă: analizez cu mai multă acurateţe; am răbdare să reflectez asupra unor interpretări diferite; verific ce probe pro şi contra am pentru fiecare ipoteză.
  • Am un simţ al limbii române mai bun, mai nuanţat.
  • Am o atitudine nu doar pozitivă, ci şi constructivă în tot ce fac.
  • Nu încerc să conving pe nimeni că eu am dreptate. Spun doar ce gândesc şi îi las celuilalt dreptul să aleagă.
  • Sunt mai atentă să ascult şi să citesc activ, empatic şi constructiv.
  • Sunt mai atentă să comunic propriile idei într-o direcţie constructivă.
  • Recunosc uşor când greşesc şi accept fără probleme o idee a altcuiva, dacă argumentele lui/ei sunt mai solide decât ale mele
  • Acţionez mai consecvent după principiul „câştig(i)-câştig” (win-win).

Acestea sunt lucrurile pe care le poţi învăţa nu de la mine, ci lucrând efectiv, antrenându-te, inspirat(ă) deîntrebările, exemplele, explicaţiile şi recomandările mele.

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.