Angajatorii au de câştigat dacă angajaţii lor comunică SCOP (sănătos, constructiv, onest, productiv), nu doar „eficient”:
- oamenii colaborează mai bine și găsesc mai repede soluţii adecvate pentru rezolvarea problemelor;
- obiectivele sunt atinse mai repede şi cu costuri mai mici ;
- stresul cotidian se reduce semnificativ și sunt plătite mai puţine concedii medicale;
- calitatea vieții la locul de muncă e mai bună și, în consecință, motivaţia angajaților crește;
- retenția angajaților e mai bună.
Cine poate beneficia de acest program ?
- Manageri (individual)
- Echipe manageriale
- Echipe de muncă: angajaţi + manager
Ce dimensiuni ale comunicării putem aborda?
1. Ascultarea şi înţelegerea SCOP (sănătoase, constructive, oneste, productive)
Cine vrea să fie ascultat şi înţeles, trebuie să învețe să (se) asculte şi să (se) înţeleagă el însuși.
Fiecare descoperă care sunt obişnuinţele sale de ascultare şi de interpretare / înţelegere și antrenează întărirea obișnuințelor SCOP și schimbarea obișnuințelor nonSCOP.
comunicare: ascultare si feedback SCOP comunicare: ascultare si feedback SCOP
2. Asertivitatea și diplomația SCOP (sănătoase, constructive, oneste, productive)
Fiecare descoperă cât de constructiv, ori conflictual-destructiv e modul său de a comunica – sau de a ascunde – ce gândește și ce simte și antrenează asertivitatea și diplomația SCOP.
3. Feedback şi feed-forward SCOP (sănătoase, constructive, oneste, productive)
- Fiecare descoperă cât de benefic sau cât de păgubos pentru obiectivele echipei, pentru relaţiile sale cu ceilalți (subalterni, superiori ierarhic, colegi), pentru sănătatea proprie și a celorlalți e stilul său actual de a le spune – sau de a le ascunde – ce gândește despre performanţele sau comportamentele lor.
- Fiecare antrenează abilităţile de a primi SCOP feedback şi feed-forward.
- Fiecare antrenează abilităţile de a-și da sieși feedback şi feed-forward SCOP.
- Fiecare antrenează abilităţile de a oferi feedback şi feed-forward SCOP.
Dacă te / vă interesează una sau mai multe dintre aceste dimensiuni ale comunicării, acest program e pentru tine sau/și pentru voi.
Articole relevante din blog:
Comunicaţi constructiv, ori doar „efectiv” şi „eficient”?
Comunicare şi frici: poate vă recunoaşteţi în povestea acestui om de afaceri
Comunicare şi putere: limite ale modelelor „de succes”
12 recomandări pentru o comunicare constructivă
Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu
You must be logged in to post a comment.