Analfabetism funcțional în Ministerul Educației?
04.01.2013
Citesc pe pagina Facebook a Tincuței Apătean, serios implicată în transformarea educației din România, iar apoi pe pagina dascali.ro:
Un mesaj cel putin dubios transmis de catre un inspector scolar:
„Buna ziua,
In saptamana educativa , cei care si-au propus excursii la Bucuresti, la recomandarea domnului ministru, nu aveti voie sa vizitati Muzeul Grigore Antipa.”
Cred ca ar fi fost necesara si o lista cu muzeele la care elevii si profesorii „au voie” sa mearga si eventual un tabel complet cu activitatile permise de catre domnul ministru.
Înțeleg, din text, că domnul ministru ”recomandă”, iar inspectorul transformă o recomandare într-o comandă: ”nu aveți voie să”.
Mai înțeleg și că s-au schimbat regulile după care facem acordul între subiect și predicat în limba română: „cei care si-au propus (…) nu aveti voie sa vizitati”.
Iată rațiunea pentru care refuzam eu să-i promovez pe studenții care nu stăpâneau limba română suficient de bine încât să înțeleagă și să comunice corect și CU ACURATEȚE un mesaj – și pentru care le recomand tuturor dascălilor, nu doar acelora care predau limba română, să facă același lucru.
Analfabetismul funcțional (pentru că despre asta pare a fi vorba aici), asociat cu absența culturii politice de bază (aceea care te ajută să deosebești un sistem democratic de unul autoritarist), te face incapabil să acționezi funcțional într-un rol social.
Iar dacă rolul acela e unul de conducere-control, generezi probleme în tot sistemul.
Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu
You must be logged in to post a comment.