Avem cu toții, ca ființe umane, o nevoie fundamentală de a contribui la ceva care depașește persoana noastră, familia noastră și prietenii noștri, chiar dacă nu o conștientizăm întotdeauna. Sprijinind un om, care, la rândul său, poate oferi el însuși foarte mult altor oameni, nu e doar un act de generozitate, făcut pentru altul: adăugăm un plus la umanitatea noastră, dăm un plus de sens vieților noastre.

Grupuri de suport pentru femei diagnosticate cu cancer*

* Ne adresăm în primul rând femeilor diagnosticate cu cancer de sân sau ginecologic, însă, în limita locurilor disponibile, vor fi acceptate şi paciente cu alte forme de cancer, precum şi rude sau prieteni care doresc să le ofere suport.

Gratuit !

Din mai până în septembrie

Bilunar

La Clinica Donna Medical Center

Bucureşti, Sector 2, Str. Traian, Nr. 234, Et.1

Înscrieri la tel. 021 2523232;  021 2523233; 0374080008

E-mail: donna@donna-medicalcenter.ro ; donna_medical@yahoo.com

*

Când ai probleme atât de serioase, NU te forţa să urmezi sfatul bine intenţionat, dar nerealist „Trebuie să fii puternică”.

E normal să ai multe momente de slăbiciune, să te simţi nesigură, deprimată, furioasă, uneori disperată chiar. Iar reprimarea, ascunderea acestor emoţii în spatele unui iluzoriu “Trebuie să fiu puternică” nu numai că nu te ajută, dar îţi agravează boala şi, cu timpul, le face rău şi celor din jurul tău, pe care ajungi să îi suprasoliciţi, deşi vrei să îi protejezi.

E mai înţelept să-ţi spui doar atât:

Vreau să fac tot ce depinde de mine ca să trăiesc
şi să mă bucur de fiecare zi pe care o trăiesc!

Iar apoi să cauţi alţi oameni împreună cu care poţi învăţa să trăieşti astfel.

Alte femei care trăiesc aceeaşi încercare a vieţii îţi pot oferi multe din experienţa lor, iar tu le poţi oferi din experienţa ta mai multe decât crezi. Împreună veţi deveni mai puternice și veți putea folosi accidentul care este boala pentru a începe o nouă etapă din viață.

Pe acest principiu se bazează aceste grupuri de suport: ne sprijinim unele pe celelalte ca să devenim mai puternice şi să facem tot ce depinde de noi pentru a începe o nouă etapă a vieții, care – o spun din experiență – poate fi mai echilibrată, mai armonioasă, mai productivă, mai cu sens, mai împlinită decât etapele precedente.

E atâta emoţie pozitivă (!) la finalul fiecărei întâlniri!

Citește aici  mai multe mărturii foarte convingătoare.

Popularizează – e gratuit !

*

Ce sunt grupurile de suport?

  •  Grupuri constituite din persoane care trăiesc sau au trăit experienţe asemănătoare şi care acceptă să primească şi să ofere ajutor, împărtăşind celorlalţi participanţi din experienţa lor, întrebând, dând răspunsuri, exersând, plângând, râzând, îmbrăţişând etc.
  • Sunt moderate fie de un profesionist antrenat să gestioneze dinamica grupurilor (de obicei psiholog sau asistent social; sociologii au şi ei acest antrenament), fie de unul dintre membri, care a parcurs un astfel de antrenament.
  • Sunt foarte variate din punctul de vedere al modului de lucru şi al temelor abordate: unele pot lucra foarte structurat (după un plan), altele complet liber; unele urmăresc mai mult să furnizeze informaţii utile despre boală, altele urmăresc mai mult aspectele emoţionale, altele se focalizează pe educarea unui stil de viaţă care contribuie la vindecare şi la prevenirea recidivelor (alimentaţie, exerciţii fizice, exerciţii de gestiune a stresului, comunicare cu membrii familiei etc.). Noi ne focalizăm în primul rând pe stilul de viaţă, însă încurajăm şi împărtăşirea suferinţelor (dureri, frici, nevoi nesatisfăcute) şi suportul emoţional reciproc, iar în funcţie de nevoile exprimate de participante invităm şi experţi care să ofere informaţii despre boală.
  • Rezultate: potenţează efectele benefice ale tratamentelor medicale şi diminuează efectele lor nedorite, printr-o informare mai consistentă, o mai bună gestiune a stresului, un stil de viaţă mai adecvat, relaţii mai echilibrate cu persoanele semnificative, mai bună stimă de sine, sentimentul de apartenenţă şi solidaritate (utilitate) etc.
  • Multe studii ştiinţifice au demonstrat că participarea la 6-8 întâlniri ale unui grup de suport poate contribui semnificativ la o mai corectă informare, la un echilibru psihologic mai bun, la descoperirea şi învăţarea unor strategii practice de a face faţă întrebărilor, temerilor, slăbiciunilor, descurajării, durerilor etc. şi la creşterea calităţii generale a vieţii, iar efectele pozitive durează după aceea până la un an.
  • Cele mai bune rezultate le obţin persoanele care participă activ, motivat, cu încredere, iar unele studii arată că, în aceste cazuri, grupurile pot contribui chiar şi la prelungirea duratei vieţii.
  • Studiile arată că grupurile de suport sunt de foarte mare ajutor în cazul bărbaţilor, iar grupurile mixte sunt mai eficace şi pentru femei.
  • Poţi combina participarea la grupul de suport cu şedinţe de psihoterapie individuală sau poţi participa la un grup fără să apelezi şi la suport individualizat.
  • Avantaje ale grupurilor, în comparaţie cu suportul individual:
    • „energia” grupului e diferită şi e mai puternică;
    • poţi fi mai onestă cu tine, pentru că afli că şi alte femei simt aceleaşi frici, slăbiciuni, neputinţe şi au aceleaşi probleme în familie sau la serviciu;
    • persoanele introvertite se pot simţi încurajate să-şi exprime trăirile, pe care de obicei le reprimă;
    • afli cum îşi rezolvă alte femei problemele şi te poţi inspira de la ele;
    • informaţia e mai bogată, mai variată şi mai convingătoare, pentru că se bazează pe experienţa cuiva pe care îl vezi şi îl auzi direct.
  • Dezavantaje:
    • confidenţialitatea nu poate fi controlată;
    • grupurile nu sunt potrivite pentru persoanele care doresc ca nimeni să nu afle despre problemele lor.
  • Soluţie: nu eşti obligată să vorbeşti; asculţi şi spui doar ce doreşti, doar atunci când doreşti.

*

Tematica orientativă a întâlnirilor

Notă: La fiecare întâlnire, tema principală va fi aleasă în funcţie de nevoile participantelor.  Totul e flexibil şi „negociabil”.

  1. Prima întâlnire: cunoaştere reciprocă şi o primă tatonare a nevoilor participantelor.
  2. Relaţia cu sine: „Nu, mie nu mi se poate întâmpla asta!” – „De ce mi se întâmplă tocmai mie?
  3. Gestiunea emoțiilor
  4. Alimentația sănătoasă
  5. Importanța mișcării fizice
  6. Relaţia cu membrii familiei: soţ (partener), copii, părinţi, fraţi
  7. Relaţia cu munca profesională (cariera)
  8. Viaţa socială în afara familiei şi a muncii
  9. Raportul cu moartea
  10. Ultima sesiune: ce am câştigat eu participând la acest grup? ce proiecte de viitor am?

Coaching, consiliere, mentorat şi prevenirea sau depăşirea depresiilor

Emotivi şi sensibili sau echilibraţi şi puternici – toţi putem trece prin episoade depresive !

*

Dacă doriţi să susţineţi acest grup prin sponsorizări sau donaţii…

Contactaţi Donna Medical Center.

*

Multe informaţii foarte utile şi autorizate despre ce schimbări aduce cancerul în viaţa noastră, cum să le spunem copiilor sau părinţilor, cum să ne organizăm mai bine viaţa etc. găsiţi aici :

National Cancer Institute  (SUA)

Consumaţi în fiecare zi alimente care favorizează prevenirea şi vindecarea: condimente (pudră de scorţişoară, cuişoare, oregano, pătrunjel, busuioc etc.); fasole; varză, brocoli, conopidă etc.; salată verde, măcriş, spanac etc.;  roşii; seminţe de in măcinate; cereale integrale; mure, fragi, căpşuni etc.; struguri; soia neprelucrată, tofu etc.; ceai verde (decof.);  usturoi, ceapă etc.;  – citiţi aici şi aici.

  • Despre  conţinutul în antioxidanţi – foarte eficace în prevenirea şi vindecarea cancerului – citiţi aici.

Faceţi în fiecare zi 30 minute mişcare fizică (mers pe jos, gimnastică) – favorizează prevenirea şi vindecarea – citiţi aici și aici.

Ascultaţi şi pledoaria dr. David Servan Schreiber pentru schimbarea stilului de viaţă (alimentaţie + mişcare).

Rezultate ale cercetării ştiinţifice mondiale puteţi citi aici.

Evidence Supports Health Benefits of ‘Mindfulness-Based Practices’

Mindfulness has been described as “the practice of learning to focus attention on moment-by-moment experience with an attitude of curiosity, openness, and acceptance.” Put another way, “Practicing mindfulness is simply experiencing the present moment, without trying to change anything.”

********

E profesia mea și sensul vieții mele.

Eu îi ajut pe tinerii și maturii cu mintea deschisă să facă două lucruri, împletite:

  1. să genereze soluții sănătoase și sustenabile pentru situațiile mai dificile din munca și viața lor;
  2. să urce la alt nivel pe termen mediu și lung, să (re)descopere, să dezvolte și să pună mai bine în valoare resursele din ei, din organizația lor și din mediul lor social (familie, alte grupuri, instituții etc.).
  • Cu toții trecem prin situații critice, în orice domeniu al vieții noastre. Și adesea, din cauză că suntem prea implicați, nu mai reușim să vedem lucrurile suficient de limpede. În astfel de situații, chiar și oamenii foarte capabili și foarte puternici au nevoie de cineva care să-i ajute să (se) privească mai obiectiv.
  • Iar dezvoltarea în profunzime a fiecăruia dintre cei implicați în situația respectivă e, întotdeauna, soluția cea mai sigură și durabilă pentru orice problemă. Pentru că libertatea gândirii și creativitatea în rezolvarea problemelor vin din înțelepciune, putere interioară și performanță și cresc doar odată cu acestea.
  • Lucrăm individual, în echipă sau în cuplu / familie.
  • În întâlniri directe (față în față) sau prin Skype, telefon și e-mail.
  • După 4-10 sesiuni, uneori după una singură, oamenii obișnuiesc să spună ”Urc la alt nivel” sau ”Am renăscut, eu cel/cea de acum sunt o altă persoană”.
  • Te antrenezi să privești lucrurile într-o perspectivă mai complexă și mai profundă, ghidat/ă de un profesionist cu competențe de sociolog calitativ și profesor universitar, plus multă experiență de viață. Nu vei auzi clișeele obișnuite pe piața dezvoltării decât ca să le supunem gândirii critice și ca să înțelegem cât adevăr ori, dimpotrivă, câtă superficialitate și riscuri se ascund dincolo de ele.
  • Dacă ești antreprenor, manager, specialist HR, coach, consilier pentru dezvoltare personală, mentor, trainer, profesor, psiholog sau părinte, te antrenezi să îi ajuți și tu pe alții să spună ”Urc la alt nivel”.

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *