Aici găsești extrase preluate copy-paste din răspunsurile la chestionarele de monitorizare/evaluare, pe care oamenii cu care lucrez le completează, de regulă, la mijlocul și la finalul programului.

Sunt documente cât se poate de oneste, pentru că fiecare le elaborează pentru el însuși / ea însăși, ca instrumente de lucru, pentru a vedea unde se află și ce alege să facă mai bun în continuare.

Fiecare postare respectă toate exigenţele etice:  public doar acele informaţii pe care clientul însuşi le marchează ca publicabile şi tot el decide dacă apare aici cu numele complet, cu prenumele sau doar cu iniţialele; un al doilea acord îi este solicitat imediat după postare.

Bineînţeles, unii doresc să păstreze tot ce scriu doar pentru ei înşişi, iar în aceste cazuri nu postez nimic. Unii au mai mult timp ca să scrie evaluări detaliate și mai multă libertate instituțională ca să accepte publicarea lor; alții au mai multe constrângeri instituționale care impun confidențialitate sau/și mai puțin timp ca să scrie.

Care sunt beneficiile unui curs de dezvoltare personal-profesională ? (2018)

*

Roxana, manager, IT

(februarie 2018)

Situația de la începutul programului (pe scurt)

Situația dorită

Fiecare zi era o noua ocazie de cearta, suparare, frustrare si oboseala. In casa era in permanenta o stare de tensiune: copilul plangea mult, determinandu-l pe sot sa fie nervos si sa strige la el. Iar eu nu rezistam cand cineva plangea/striga, simteam ca ma prabusesc, ma straduiam sa ma ridic pt ca aveam un copil in grija; dar cand reuseam in sfarsit sa ies ma simteam impinsa iar in prapastie.  

1.       Gestiune mai sanatoasa a relatiei cu sotul si copilul.

2.      Antrenarea inteligentei emotionale si abilitatilor de comunicare.

3.       Gestiune mai buna a energiei si stressului

Rezultate

1. Gestiune mai sanatoasa a relatiei cu sotul si copilul.

Relatia cu sotul

Am inteles ca imi era teama si evitam conflictele. Motiv pt care evitam certurile, iar atunci cand se intamplau, de obicei pentru ca rabufneam, ma suparam f tare. Am inteles ca si conflictele/certurile pot fi constructive si accept reactia lui, oricare ar fi ea, fara sa mai pun la suflet daca nu sunt de acord. Incerc sa planific discutiile care stiu ca vor fi conflictuale, sa pot avea o abordare pozitiva si argumente constructive si sa ma pregatesc psihic sa nu ma prabusesc indiferent de reactia pe care o are el. Inteleg ca reactia lui nu este in controlul meu si o accept asa cum este. Eventual,  o inregistrez si imi construiesc o abordare mai buna pe viitor.

Relatia cu copilul

A mai crescut acum si da dovada ca intelege multe lucruri, dar prefera ca manifestari/comportament supararea si plansul. Caut sa ii recunosc sentimentele, dar in acelasi timp sa-i arat alternativa: motivele de a fi fericit si de a se bucura.

2. Antrenarea inteligentei emotionale si antrenarea abilitatii de comunicare

Incerc, de fiecare data cand comunic, sa ma gandesc care este rezultatul comunicarii, ce vreau sa obtin, si cum poate intelege interlocutorul mesajul meu. In functie de raspuns, ajustez astfel incat sa fie o comunicare pozitiva.

Am devenit mai creativa si mai optimista.

3. Gestiune mai buna a energiei si stresului

Am decis sa imi consum energia numai pentru ce este in controlul meu. Ca urmare, imi pun intrebarea asta deseori si reactionez in functie de raspuns. Cand sunt stresata, imi amintesc de ce fac ceea ce fac, ce vreau sa obtin si ca nu sunt in competitie cu nimeni, ci doar eu cu mine, sa cresc. Dau tot ce pot mai bun in conditiile date (timpul disponibil etc).

Ce anume crezi că te-a ajutat cel mai mult din atitudinile, acțiunile și non-acțiunile profesionistului ?

  1. Argumentele stiintifice / logice usor de inteles. Materialele si studiile trimise
  2. Recomandarile & ideile despre cum sa gestionez diverse situatii
  3. Identificarea anumitor oportunitati in comportamentul meu (eg: frica de conflict, abordarea negativa…)
  4. Focusul pe pozitiv, pe ce a functionat
  5. Repetarea anumitor idei care, desi pareau intelese, nu erau suficient batatorite.

*

5 obișnuințe care te împiedică să reușești (2017)

Propunându-mi ”să mor”, am reușit să trăiesc (2017)

*

Alexandra, doctorat, bugetar

(februarie 2014; durata programului – 3 luni)

Citește ”Am foarte multe competenţe profesionale, dar angajatorii nu pot înțelege ce câştig aş fi pentru firma / compania lor”

*

Magda, studii superioare, privat

(ianuarie 2014, durata programului – 3 luni)

1. Dacă aş exprima într-o singură frază (…) câştigurile mele din program, până acum, această frază ar fi următoarea:

Ma simțeam pierduta, acum sunt plina de speranta. Stiu ca depinde doar de mine sa ma simt
bine in pielea mea.

2. Observ şi apreciez următoarele schimbări în modul meu de a gândi, a simţi şi a face lucrurile:

La începutul programului, …

Obișnuințe-Sabotori

Acum, antrenez

(am început să învăț)…

Progres

pe scala 0 – 10

1. Sinceritatea = am numit-o NUDITATE Caut sa formulez adevarul intr-o maniera care sa ma puna in valoare si care sa fie masurabila, sa evidentieze un progres. 0 – 3
2. Reprimarea emotiei = BUFON Incerc sa constientizez emotia si sa o folosesc constructiv. 1 – 3
3. Asteptarile = EVERESTUL Everestul se urca cu pasi mici, asteptarile mele trebuie redefinite, trebuie inlocuite cu planuri concrete, cu actiuni masurabile. 0 – 3
4. Raportarea la ceilalti = PLAGIATORUL Caut lucuri noi / informatie noua pentru mine personal, pentru dezvoltarea mea, pur si simplu pentru ca vreau sa stiu, nu pentru a-i copia pe ceilalti. 0 – 3
5. Nu las lucrurile neterminate = ZELOSUL Invat sa ma concentrez pe ce fac acum, sa fac bine si cu simt de raspundere. De anumite lucruri ma pot ocupa mai tarziu.  Altele se rezolva de la sine. 1 – 3
6. Control = DICTATOR Invat sa transform Dictatorul din stapan in antrenor. Antrenorul nu da ordine, identifica calitatile si potentialul si le cultiva, ma ajuta sa identific barierele si ma invata cum sa trec mai usor peste ele. 0 – 3
7. Copilul din mine = PRIZONIERUL Invat sa descopar celula prizonierului, copilul trebuie eliberat. Invat sa ma uit in gura copilului-prizonier, dandu-i dreptul la replica. 0 – 2
8. Tendinta de a generaliza = HIMERA Invat sa gasesc o modalitate prin care sa stabilesc obiective concrete, masurabile, la care se ajunge cu pasi concreti 0 – 2
9. Tendinta de a privi lumea normativ = JUSTITIARUL Lumea nu este doar in alb si negru. Trebuie sa invat sa vad lumea in culori. 0 – 2
10. Fuga de realitate = STRUTUL Invat sa fac fata si situatiilor care nu-mi convin, fara sa fug de ele. 1 – 3
11. Atitudine defensiva = ZIDUL Invat sa ascult parerea interlocutorului si sa gasesc o formula de raspuns constructiv. 1 – 3
12. Parerea celorlalti = CALAUL Gura lumii nici pamantul n-o astupa. Invat ca doar parerea mea despre mine si despre actiunile mele este importanta. 1 – 3
13. Nu pot = CATARUL Constientizez negativismul si caut o modalitate de a formula un raspuns pozitivo-constructiv, masurabil. 0 – 3

3. Din toate resursele pe care mi le-a oferit profesionistul, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele:

    1. Intrebarile ma ajuta sa ma descopar, sa descopar cauza problemelor si, eventual, sa ajung singura la o solutie.
    2. Repetitia ma ajuta sa scap de inhibitii, sa ma ascult eu pe mine.
    3. Povesti despre experientele altora. Imi dau speranta, realizand ca altii au reusit sa iasa din impas.
    4. Constientizarea emotiilor. Invat sa le folosesc in avantajul meu.
    5. Constientizarea ca nefericirea constientului hraneste fericirea subconstientului (n. ES: teoria masochismului psihic, Edmund Bergler).

Contact

Anca, studii superioare, privat, manager

(decembrie 2013; durata programului – 3 luni)

1. Dacă aş exprima într-o singură frază (…) câştigurile mele din program, până acum, această frază ar fi următoarea:

Ma simteam blocata, acum ma simt destinsa.

2. Obiectivele concrete la care am lucrat pe parcursul programului au fost :

 

Obiectivul concret

Pe o scală 0-10, am progresat …

0 = Nici nu mă gândisem

10 = Nivel maxim

1. Sa re-intru in ”cerc” (echipa manageriala) De la 1 la 5
2. Limba franceza De la 1 la 8
3. Limba engleza De la 0 la 7
4. Crearea perspectivei De la 1-6
5. Largirea cadrului (de analiza a problemelor) De la 0-5
6. Identificarea ”pieselor de puzzle” De la 0 la 7
7. Gestiunea timpului De la 2-8
8. Pauzele reale De la 1 la 8
9. Antrenarea capacitatii de automotivare De la 1 la 8
10. Gestiunea lui “trebuie” De la 0-7
11. Autoobservarea cu scop De la 3 la 8
12. Constientizarea nevoilor si valorilor fundamentale De la 0 la 9
13. Creearea de alternative de satifacere a nevoilor De la 1 la 7
14. Constientizarea zonei de confort De la 0 la 8
15. Constientizarea emotiilor De la 2 la 7
16. Analiza emotiilor De la 1 la 5
17. Gestionarea emotiilor De la 3 la 7
18. Antrenarea respiratiei De la 0-8
19. Managementul ”spiritului scarii” De la 2 la 5
20. Antrenarea creierului sa vada partea pozitiva De la 0 la 5
21. Antrenarea curiozitatii (pentru cunoastere si dezvoltare) De la 3 la 7
22. Constientizarea progreselor si reusitelor personale De la 2 la 8
23. Increderea in mine De la 1 la 5

3. Din toate resursele pe care mi le-a oferit profesionistul, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele:

  •  Exemplele din experienta proprie sau a altor persoane
  • Incurajarile
  • Exercitiile de constientizare a emotiilor
  • Exercitiile de respiratie
  • Intrebarile

Contact

Maria – 29 ani, antreprenor şi manager al propriei afaceri

(noiembrie 2012; durata programului – 3 luni)

I. Dacă aş exprima într-o singură frază (eventual, metaforă) câştigurile mele din acest program, această frază ar fi următoarea:

  • Mi-am luat zborul.

IV. Observ şi apreciez următoarele schimbări în modul meu de a gândi, a simţi şi a face lucrurile, în relaţiile mele, în viaţa mea:

Dacă la începutul programului gândeam… / făceam …,

… acum …

1. (…)
2. (…)
3. Ofeream idei si resurse fara numar, ceea ce devenea adesea obositor si frustrant pentru persoana pe care doream sa o ajut. Ofer idei si resurse (limitate)!Ofer ajutor, dar fara sa fac cealalta persoana sa se simta inferioara.
4. Aveam pretentii de la oameni pe care nu le puteam controla, iar cand lucrurile nu mergeau conform asteptarilor eram profund dezamagita. Imi setez asteptarile in functie de obiective si prioritati, luand in considerare lucrurile care depind direct de mine si le pot controla. Astfel, asteptarile sunt realiste.
5.  (…)
6. Criticam, cicaleam Am invatat sa ascult mai mult, sa inteleg si sa las deoparte lucrurile neimportante. Admir si laud fiecare gest si lucru frumos pe care il vad in jurul meu. Apreciez eforturile pe care le fac oamenii, chiar daca sunt mici si ma bucur de ele.
7. Evitam si fugeam de situatii conflictuale, indiferent de persoana cu care le aveam. Acum ma gandesc care este obiectivul meu sau care sunt obiectivele noastre comune si infrunt situatia intr-o masura cat mai calma. Spun ce simt eu, explicit si clar, iar de cele mai multe ori situatia se calmeaza.
8. Cautam salvarea in viitor, in locuri cat mai departate de prezent sau oamenii de langa mine. Acum sunt orientata mult mai mult spre prezent. Caut lucruri din prezent sa imi rezolv problemele.Caut resurse in oamenii din prezent si din jurul meu si de multe ori ei sunt sursa mea de inspiratie pentru multe idei si solutii.
9.  (…)
10. Foloseam si ma raportam la valorile altora, ceea ce imi provoca sentimente de inferioritate si gelozie. Mi-am identificat valorile. Stiu ce este prioritar si important pentru mine. Apreciez lucrurile la care exceleaza altii, dar stiu ce ma reprezinta pe mine si la ce excelez eu, de aceea sentimentele mele sunt preponderent pozitive.
11. Tipam, vorbeam tare, vorbeam dur si taios cu persoanele apropiate. Vorbesc calm si linistit. Cresterea increderii in mine m-a facut sa realizez ca este inutil sa tipi.Comunicarea mea era dura si agresiva si ii facea pe oamenii cu care vorbeam sa sufere, iar eu imi doream sa evit acest lucru. Am invatat sa imi aleg mult mai bine cuvintele, ca oamenii sa nu mai sufere la fel de mult. Am inceput sa vorbesc mult mai calm si mai linistit, iar oamenii au o reactie mult mai placuta si conversatia este mult mai eficienta.Am constientizat de asemenea ca agresivitatea in comunicare aduce doar dezavantaje si duce la perpetuarea agresivitatii. De aceea utilizez comunicarea asertiva.
12. Traiam cu convingerea ca spunand adevarul nefiltrat, necontrolat, eram sincera. Adevarul ajuta uneori, dar nu de fiecare data.Ma concentrez pe a vorbi doar despre mine si nu despre altii, iar momentele in care doresc sa spun adevarul il aleg cu grija, ca si cuvintele pe care le folosesc.
13. Imi setam obiective prea joase iar uneori evitam sa imi setez obiective. Am inteles ca pot fi mult mai eficienta daca imi setez obiective. Chiar daca sunt mici, ele ma ajuta sa ma concentrez la ceea ce este important si imi este mult mai usor sa ajung acolo unde imi propun.
14. Comparam multe din gesturile persoanelor din jur cu principiile mele. De multe ori, acest lucru imi crea frustrare si tristete, pentru ca era o diferenta intre principiu si comportament. Am constientizat ca ce este important sunt consecintele.Lucrez la utilizarea principiilor si la orientarea catre rezultate si consecinte.

V. Din tot ce am făcut eu pe parcurs, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele (atitudini şi acţiuni concrete):

  • Scrierea fiselor zilnice.
  • Sa fac fata criticilor parintilor mei si sa inteleg ce se intampla in profunzimea acestor actiuni.
  • Sa descopar cu adevarat talentele pe care le am si sa mi le insusesc.
  • Sa comunic asertiv, diplomat si cu mai mult control
  • Sa fac diferenta intre ce pot controla eu, care sunt problemele mele si de aici ce asteptari realiste sa imi construiesc.
  • Sa nu mai judec oamenii !

VI. Din toate resursele pe care mi le-a oferit profesionistul, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele:

    1. Intrebarile de pus zi de zi!
    2. Recomandarile şi „povestile” din propria experienta.
    3. Rabdarea de asculta si intelege care sunt nevoile mele.

IX. Recomand fără nicio reţinere acest serviciu persoanelor care…

  • Vor sa se descopere, stiu ca pot mai mult, dar nu stiu cum sa procedeze.
  • Vor sa se dezvolte, sa comunice mai bine, sa devina persoane mai bune decat sunt in momentul de fata.
  • Care au o problema peste care nu stiu cum sa treaca si nu stiu sa ii faca fata.

Contact

Alexandru Racu – 25 ani, „viitor antreprenor de succes”

(octombrie 2012)

 I. Obiectivele hotărâte de mine pe parcursul programului au fost:

  • Sa inteleg unde ma aflu in acest moment si catre ce sa ma indrept.
  • Sa capat mai multa incredere in mine, sa fiu mai sigur pe mine.
  • Sa-mi imbunatatesc abilitatile de comunicare.

II. Din tot ce am făcut eu pe parcurs, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele (atitudini şi acţiuni concrete):

  • Am pus pe hartie ce stiu sa fac si ce imi place sa fac, iar astfel am descoperit ca in acest moment vreau sa fiu asistentul unui antreprenor de top pentru a invata leadership si antreprenoriat de la el.
  • Am realizat bugetul de timp si astfel am constientizat cat de putin timp aloc dezvoltarii personale si cat de mult altor lucruri mai putin importante
  • Am interpretat rolul de leader, axandu-ma pe motivarea interioara
  • M-am focalizat pe persoana importanta/actiunea importanta, dupa principiul ca este mai important sa fac un pas pentru a-mi atinge obiectivul, fie el si penibil, decat sa nu fac nimic din teama de a fi penibil.

III. Recomand fără nicio reţinere acest serviciu persoanelor care…

  • Nu isi pot da seama unde se afla acum si spre ce se indreapta.
  • Nu au incredere in propria persoana.
  • Vor sa se dezvolte si sa devina mai buni, mai performanti.

Contact

Anca Mirăuţ – manager de proiect, privat

(decembrie 2011)

I. Care este viziunea la care am ajuns pe parcursul programului?

  • Viziunea mea profesională este aceea de a obţine in termen de 3 ani o funcţie de conducere într-o companie multinaţională. Îmi doresc să devin un bun lider, să comunic uşor şi eficient cu echipa mea, să ajut atât oamenii cât şi compania să se dezvolte.

II. În comparaţie cu momentul în care am început programul, observ următoarele schimbări sau “zdruncinări” în modul meu de a simţi, a gândi şi a face lucrurile:

  • Am devenit mai organizată, mai atentă la propria persoană, mai stăpână pe mine şi mai hotărâtă.
  • Acum ştiu foarte clar ce îmi doresc să devin, mă văd foarte clar atât peste un an, cât şi peste cinci ani şi ştiu ce am de făcut şi cum să mă organizez pentru a ajunge acolo.

III. Din tot ce am făcut eu în timpul sesiunilor şi între sesiuni, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele:

  • M-au ajutat foarte mult analiza reflexivă a activităţilor pe care le desfăşuram şi notiţele zilnice.  Am putut identifica foarte clar ce sentimente încercam vizavi de acele activităţi.
  • M-a ajutat şi faptul că am reuşit să mă detaşez de unele idei preconcepute privind înclinaţiile şi talentele mele, pe care le aveam la începutul programului, şi am reuşit să analizez pragmatic ceea ce simţeam în timpul fiecărei activităţi.

IV. Din tot ce a făcut profesionistul, cel mai mult am simţit că m-au ajutat următoarele:

  • M-a ajutat foarte mult îndemnul la observaţie reflexivă, la identificarea concretă a trăirilor şi etapelor din cadrul unei activităţi.
  • M-a ajutat foarte mult evidenţierea unor aspecte pe care am nevoie să le îmbunătăţesc, pe care eu nu le-aş fi conştientizat fără ajutor, cu toate ca le notasem în observaţiile mele zilnice.
  • Un aspect foarte important pe care doresc să îl menţionez este observaţia doamnei Stănciulescu conform căreia în viaţă avem nevoie de un echilibru între ce dăm şi ce aşteptăm de la ceilalti.

V. Voi recomanda fără nicio reţinere acest serviciu persoanelor care…

  • … sunt la răscruce în ce priveşte alegerea carierei, se simt demotivate la locul de muncă şi au nevoie de autocunoaştere mai bună şi de îndrumare privind modul în care îşi pot atinge obiectivele profesionale.

Contact

Cristian R. – manager, privat
(Septembrie 2010)

1. REZULTATELE cele mai semnificative pentru mine au fost :

a) obiective concrete atinse :

  • colaborez mai bine cu ceilalti manageri la firma, rezolvam mai usor conflictele
  • ma simt leader si la firma si in familie
  • petrec mai mult timp cu sotia si copilul

b) competente transferabile dezvoltate:

  • eram un manager interesat de obiectivele pe termen scurt si am devenit un leader interesat de viziune
  • observam greselile si defectele, acum observ calitatile
  • ma bazam pe critica si amenintarea cu sanctiuni, acum ma bazez pe intrebarea „ce poti tu sa faci ca sa rezolvam problema asta?”
  • dadeam indicatii, acum intreb si ascult, am invatat ce inseamna sa ascult activ
  • reusesc sa transfer in familie ce am invatat pentru firma

2. Ce anume am simtit ca m-a ajutat cel mai mult din ce am facut EU pe parcurs?
(…) la un moment dat am lasat orgoliul la o parte si am recunoscut ca greseam
(…) am admis ca trebuie sa ma schimb (…)
Am apelat la sotia mea sa ma ajute (…)

3. Ce as schimba, la ce as renunta si ce as adauga la prestatia MEA ?
As recunoaste mai repede care sunt problemele (…)
As incepe mai repede sa aplic ce invat in timpul sedintelor, la inceput am cam lasat de azi pe maine si am pierdut timp (…)

4. Ce anume am simtit ca m-a ajutat cel mai mult din prestatia profesionistului?
Tactul, nu m-am simtit presat sau judecat, nici chiar cand mi-a spus ce nu-mi convenea (…)
Intrebarile, felul cum pune problema (…)
Pregatirea si cum aplica teoria in practica
Calmul, rabdarea

5. Ce aş schimba, la ce aş renunţa şi ce aş adăuga la prestaţia profesionistului?
Am raspuns de multe ori pe parcurs la intrebarea asta si am ajuns la solutiile cele mai bune pentru mine.

Contact

Maria Popa, manager, bugetar

1. REZULTATELE cele mai semnificative pentru mine au fost :

a) obiective concrete atinse :

  • mi-am imbunatatit relatia de cuplu ;
  • mi-am imbunatatit relatia cu parintii ;
  • am luat o decizie importanta pentru viata mea profesionala ;
  • am inceput sa scriu (mai sistematic).

b) competente transferabile dezvoltate:

  • Comunicarea. Am invatat sa fiu mai asertiva, sa-mi exprim mai bine sentimentele/dorintele/nevoile/gandurile, sa pun intrebari cat mai clare si la obiect; am invatat sa comunic mai eficient (de ex., in cuplu, sa spun acele lucruri care contribuie la cresterea relatiei). Am invatat sa utilizez mai judicios limbajul nonverbal (ex gesturi, timbru/tonalitate/ritm), sa fiu mai atenta la nuante, sa ”tai cu bisturiul” printre cuvinte/sensuri.
  • Managementul timpului. Am invatat sa prioritizez, sa-mi depasesc in buna masura ”lenea mentala”. Acordand o mai mare atentie miscarilor mele cotidiene, reusesc sa-mi planific mai bine ziua si sa elimin timpii morti.
  • Luarea deciziilor. Am invatat ca este profitabil pentru mine sa formulez cat mai clar scopuri/obiective pe care le pot controla. Prin urmare, ma simt mai capabila sa iau decizii.
  • Gandirea pozitiva. (…) Am invatat sa nu mai pun etichete care nu se sustin cu argumente empirice si sa nu mai construiesc negativ. Mi-am insusit tehnici de gestionare a stresului si mi-am dat seama ca, de cele mai multe ori, intrebarile reprezinta solutia.
  • Abilitatea analitica si autocunoastere. Identificandu-mi multe blocaje, autolimitari, pattern-uri incorporate de comportament, dar si calitati si puncte forte, am ajuns sa ma cunosc mai bine si sa-mi dezvolt abilitatile analitice. (…) Pe viitor, cred ca sunt mai capabila sa-mi gestionez propriul proces de invatare si sa-mi valorific aptitudinile pentru analiza/cercetare .
  • Gandirea stiintifica aplicata in viata de fiecare zi. Am ajuns la concluzia ca este profitabil pentru mine sa aplic gandirea critica/stiintifica. De ex., intr-o situatie cu potential conflictual/de risc, am invatat sa ma intreb daca exista si alte explicatii posibile si sa caut suficiente indicii obiective, adica sa aplic un rationament lucid, sa verific interpretarile si sa caut solutii.

2. Ce anume am simtit ca m-a ajutat cel mai mult din ce am facut EU pe parcurs?

(…) Cel mai mult m-a ajutat faptul ca am constientizat ca EU sunt cea care isi va asuma pana la capat responsabilitatea pentru propria viata/fericire (…). Pe viitor, nu voi uita ca eu imi pot costrui propria fericire/stare de bine si ma voi intreba in fiecare dimineata: CE POT FACE EU ASTAZI CA VIAȚA MEA SA FIE FRUMOASA?

3. Ce as schimba, la ce as renunta si ce as adauga la prestatia MEA ?

Daca ar fi sa incep din nou programul (cu mintea de acum) as sti sa imi definesc obiectivele mult mai specific si as lucra mai sistematic/ordonat la atingerea lor. (…) Pentru acuratete si pentru a valorifica la maxim timpul petrecut impreuna, as ruga-o pe Elisabeta sa imi permita sa inregistrez sedintele.

4. Ce anume am simtit ca m-a ajutat cel mai mult din prestatia profesionistului?

  • Naturaletea/ simplitatea (in sensul nobil al termenului) – nu am simtit ca intre noi s-ar fi instalat o relatie de putere (cu toate ca relatia era inegala, in sensul ca Elisabeta avea de partea ei cunostintele/instrumentele, iar eu, de partea mea, cererea/nevoia de cunostinte/instrumente. Sentimentul acesta m-a facut sa devin mai deschisa/receptiva.
  • Obiectivitatea – am constatat ca Elisabeta este obiectiva si deschisa si in situatiile in care elemente/secvente din istoria ei personala (aflate de la ea), ar fi indreptatit-o poate sa aiba o atitudine partinitoare. Aceasta constatare m-a facut sa am incredere in judecata ei.
  • Abordarea interdisciplinara si pragmatica – Elisabeta foloseste teoria din stiintele socioumane pentru a-i ajuta pe clienti sa-si dezvolte pragmatismul. Pe parcursul programului, am invatat sa aplic/valorific in viata mea cotidiana teorii din sociologie, management si comunicare, studiate in timpul anilor de scoala (de ex., teoria sistemelor, teoria alegerii rationale, inteligenta emotionala etc).

5. Ce as schimba, la ce as renunta si ce as adauga la prestatia profesionistului?

(…) Jocurile de rol au fost foarte importante/revelatoare pentru mine. Daca tema abordata permite/se preteaza la acest lucru, cred ca ar fi de bun augur sa se exerseze cate un joc de rol in cadrul fiecarei sedinte.

Contact

Alina Ciotîrnel, studentă

(iulie 2010)

1. Rezultatele cele mai semnificative pentru mine au fost:

b) rezultate concrete :

  • o cunoastere mai buna a propriei persoane (identificare blocaje, limite, calitati);
  • adoptarea (deocamdata in mica masura) a unor exercitii de crestere a increderii in sine;
  • promovarea unor examene demult amanate;
  • gestiune mai buna a timpului si stabilire de prioritati;
  • orientarea catre dezvoltare personala din ce in ce mai concentrata.

b) capacitati si competenţe transferabile:

  • capacitatea de automotivare;
  • gestiunea mai buna a tendintei de autovictimizare;
  • formularea de obiective clare si realiste;
  • orientarea catre o gandire mai optimista;
  • constientizarea invatarii care vine din orice experienta;
  • identificarea unor modele de comportament;
  • atentia la detalii;
  • capacitatea de a nu mai amana;
  • capacitatea de a ma focusa;
  • stabilirea unor scopuri pentru actiuni viitoare.

2. Ce anume am simţit că m-a ajutat cel mai mult din prestaţia MEA?

Motivatia pentru a ma schimba (…).

3. Ce aş schimba, la ce aş renunţa şi ce aş adăuga la prestaţia MEA?

Mi-as aloca timp dupa sedinte pentru a asimila si pentru a lucra la mine, cu informatia inca proaspata.

As renunta la inchiderea in sine cand vine vorba de exercitii.

As nota mult mai mult.

4. Ce anume am simţit că m-a ajutat cel mai mult din prestaţia profesionistului ?

M-a ajutat foarte mult atitudinea pozitiva, experienta de viata care mi-a fost impartasita. Astfel, ramaneti un model (… ). Acum, cand cineva imi spune „Lasa, ca x ne va ajuta” sau cauta alte scapari, imi trag un semnal de alarma si spun ca fiecare persoana e responsabila pentru ea. Prin asta am observat ca devin mai puternica si mai libera.

5. Ce aş schimba, la ce aş renunţa şi ce aş adăuga la prestaţia profesionistului?

As adauga mai multe intrebari adresate mie (…).

Contact

Diana Irimia, studentă

(iulie 2010)

1. Rezultatele cele mai semnificative pentru mine au fost :

  • orientarea către rezultate în toate zonele vieţii (personal şi profesional);
  • formularea corectă, profitabilă, de obiective;
  • orientarea către sport [mişcare fizică], ca modalitate de menţinere a sănătăţii;
  • gestiunea mai bună a timpului;
  • „pozitivarea” limbajului, atât a celui interior, cât şi a celui exterior.

[Între alte rezultate concrete, la care nu se referă aici, a reuşit şi o creştere a performanţelor academice, măsurate obiectiv prin notele obţinute şi aprecierile verbale ale cadrelor didactice, iar subiectiv prin mulţumire de sine, siguranţă de sine şi încredere în sine mai mari.]

2. Ce anume am simţit că m-a ajutat cel mai mult din prestaţia MEA?

Reluarea evenimentelor şi a activităţilor importante, cu analiză şi revizuire a comportamentelor viitoare.

Stabilirea unui program de (auto)evaluare periodic, prin care monitorizam obiectivele stabilite.

3. Ce aş schimba, la ce aş renunţa şi ce aş adăuga la prestaţia MEA?

Aş aloca mai mult timp tuturor exerciţiilor (…).

4. Ce anume am simţit că m-a ajutat cel mai mult din prestaţia profesionistului ?

Atmosfera naturală pe care o creează prin atitudine şi poziţionarea discuţiilor.

5. Ce aş schimba, la ce aş renunţa şi ce aş adăuga la prestaţia profesionistului ?

Nu as schimba nimic la prestatia profesionistului.

Consider că atitudinea şi stilul de lucru s-au potrivit foarte bine aşteptărilor şi nevoilor mele.

Contact

Abonare la newsletter


Abonează-te aici

Programează o sesiune


Contact

Ma intereseaza opinia ta, scrie un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.