Creativitate, gândire critică și evaluare formativă



02.04.2013

Superbă această pledoarie OECD pentru creativitate și evaluare formativă în școală! Cinci dimensiuni ale creativității / evaluării: interogație (curiozitate + căutare + gândire critică); perseverență; imaginație; cooperare; disciplină. ”The five dispositions on which we decided to focus were arrived at after careful weighing up of the pros and cons of existing lists of creative dispositions…

Dilema performanței



01.29.2013

Dilema performanței poate fi formulată astfel : devenim mai performanți dacă învățăm continuu în specialitatea noastră, ori dacă ne dezvoltăm și competențe dincolo de această specializare? Altfel spus: ”La ce-mi folosește să învăț cutare lucru?” – întrebare atât de des auzită în școlile și universitățile din România, ca și în trainingurile din business. Experții de…

Mingea şi balansoarul: original, despre nevoi umane profunde



10.17.2012

“Harvard and Maslow were right: Human needs are the central organizing construct for personality and behavior.” (Steven Reiss) În ultimele decenii, oamenii caută tot mai mult autenticitatea, motivația profundă pentru ce fac și împlinirea. Iar angajatorii se confruntă cu o nouă presiune, tot mai puternică, atragerea, păstrarea și ”motivarea” resurselor umane suficient de performante. V-ați…

Einstein şi “Cine sunt eu?”. Despre performanţă, metodă şi identitate



10.09.2012

“Cine sunt eu? ” şi “Care e sensul vieţii mele? ” sunt întrebări pe care mai devreme sau mai târziu ajungi să ţi le pui, oricât de pragmatic, realist, superior sau genial te-ai crede tu şi oricât de materialist, dur, superficial sau cinic te-ar crede alţii. Cu cât ţi le pui mai devreme şi mai…

12 recomandări pentru comunicare sănătoasă și productivă

12 recomandări pentru comunicare sănătoasă și productivă



10.02.2012

„Problema nu e cine va arunca primul piatra; ci cine va fi acela care va începe să construiască ceva cu ea”. (Sloan Wilson) Publicat în revista Cariere Cine te împiedică pe tine să începi de astăzi să comunici mai sănătos și mai productiv decât până acum? „E greu, trebuie timp şi efort”, vor opune rezistenţă…

Comunicare şi putere: limite ale modelelor „de succes”



09.24.2012

Preluat în Cariere Numai cine ştie să pună sub semnul întrebării şi să testeze în propria experienţă tot ce învaţă din traininguri, seminarii, ateliere, coaching, articole, cărţi, cursuri etc., să observe limitele modelelor învăţate, iar apoi să creeze altele, mai adecvate la realităţile pe care le trăieşte, poate spera la vreo realizare solidă, sustenabilă pe…

Scris, autocunoaştere şi dezvoltare personală



06.27.2012

”Nu am știut niciodată ce părere am despre ceva până când nu am citit sau am scris despre acel lucru”. (William Faulkner) Am auzit şi citit de multe ori „Nu ştiu despre ce / cum să scriu”. Răspunsul meu e: “Scrie despre ce vrei să înveţi, nu despre ce (crezi că) ştii deja. Şi scrie…