Lectura profundă: un model posibil (VI)



03.09.2010

VI. O lectură profundă este o lectură critică. Mulţi cred că lectura critică înseamnă doar să emiţi păreri personale, să vii cu idei, opinii, experienţe diferite de ale autorului – eventual chiar fără a fi citit textul în întregime. Nimic mai fals şi mai periculos pentru dezvoltarea personală şi pentru comunicarea intelectuală ! A spune…

Lectura profundă : un model posibil (V)



02.25.2010

V. Acurateţea: lectura activă, empatică şi reflexivă ”Few people ask from books what books can give us. Most commonly we come to books with blurred and divided minds, asking of fiction that it shall be true, of poetry that it shall be false, of biography that it shall be flattering, of history that it shall…

Ce, pentru ce şi cum citim ?



02.06.2010

1. „N-ai ce face? Te plictiseşti? Ia o carte şi citeşte!” – e un îndemn pe care l-am auzit de multe ori în jurul meu, îndeosebi de la părinţi către adolescenţi. Sau: „Nu te simţi singur(ă)?” / „Nu. Citesc!”. Lectura ca mod de a-ţi omorî timpul sau ca „tratament” împotriva plictiselii şi singurătăţii! Concurată masiv…

Dezvoltarea gândirii critice: întrebările din educaţie şi coaching



01.30.2010

Aseara, la Clubul Taranului Roman, a avut loc lansarea cartii Einstein si arta de a naviga. O explorare a leadershipului modern a autorilor olandezi Anne de Graaf si Klaas Kunst, tradusa in limba romana de Tatiana Chera, si publicata prin colaborarea intre Editura CODECS si Exceed. Dincolo de stilul non-formal al evenimentului, foarte diferit de…

Dezvoltarea gândirii critice: întrebările din educaţie şi coaching



01.30.2010

Aseara, la Clubul Taranului Roman, a avut loc lansarea cartii Einstein si arta de a naviga. O explorare a leadershipului modern a autorilor olandezi Anne de Graaf si Klaas Kunst, tradusa in limba romana de Tatiana Chera, si publicata prin colaborarea intre Editura CODECS si Exceed. Dincolo de stilul non-formal al evenimentului, foarte diferit de…